کد خبر: ۲۹۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۲

فرمانده سپاه: نیازی به کمک آمریکا نداریم/ اگر ملت آمریکا نیازی به کمک دارد، آماده ایم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اظهارات آمریکایی‌ها برای کمک به ملت ایران چیزی جز یک فریب و دروغ نیست، تاکید کرد: به آنها می‌گویم که اگر ملت آمریکا نیازی به کمک دارد، آماده این کار هستیم، اما ما نیازی به کمک آنها نداریم.
به گزارش سپاه نیوز سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت در جمع خبرنگاران، گفت: بیمارستان‌های سیار ما تمام تجهیزات پزشکی تشخیصی و درمانی را دارند، ضمن اینکه از لحاظ تخت بستری و امکانات آی‌سی‌یو مجهز بوده و می‌تواند به صورت متوالی این تجهیزات در قالب بیمارستان صحرایی و سیار قرار گیرد.

وی افزود: ما می‌توانیم بخش‌های مختلف بیمارستان‌های صحرایی را به نقاط مختلفی که جهت تمرکز بهداشتی و درمانی درنظر گرفته‌ایم منتقل کنیم، ضمن اینکه بیمارستان ها به سرعت قابل گسترش بوده و می‌توان ظرف مدت یک روز یک بیمارستان سیار را راه‌اندازی کرده و سریعاً آن را جمع‌آوری کرد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما با استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های سیار می‌توانیم تمرکز ویژه‌ای بر نقاط آلوده به ویروس داشته باشیم.

سرلشکر سلامی گفت: حدود ۱۰ بیمارستان سیار در استان‌هایی که آلودگی بیشتری به ویروس دارند را در کنار ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های مکمل قرار داده‌ایم.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز، آمادگی خود را برای کمک به حوزه بهداشت و درمان اعلام کرده و این امکان را داریم که در آینده نیز این ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

فرمانده کل سپاه درباره رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی هم گفت: این رزمایش یک عملیات واقعی بود که نیروی زمینی سپاه با استفاده از امکانات خود توانست در محیط‌هایی که آلودگی بیشتر دارند انجام دهد.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: به دلیل آنکه جنگهای بیولوژیک و مقابله با آن در دستورکارمان بوده است و تصور داریم که می‌توانیم در نبردهای هسته‌ای و شیمیایی و بیولوژیک درگیری خاصی داشته باشیم، امکانات و تجهیزات خوبی در این حوزه درنظر گرفته‌ایم، این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس تجارب خوبی برای مقابله با حملات شیمیایی کسب کرده‌ایم؛ ما جنگ بیولوژیک بسیار مرموزتر و فراتر از جنگ‌های شیمیایی می‌دانیم، ولی با استفاده از تجارب دفاع مقدس، زیرساخت‌های خوبی در مقابله با جنگهای بیولوژیک فراهم کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با ویروس کرونا به ما کمک کرد تا آنچه که از قبل در حوزه بهداشت و درمان را آماده کرده بودیم را در معرض یک آمادگی کامل بیازماییم و در یک عملیات واقعی آن را تست کنیم.

فرمانده کل سپاه گفت: همه تجهیزات رفع آلودگی و پاکسازی محیطی و عفونت‌زدایی را در مراکز پرتجمع نظیر فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و یا خطوط ریلی و مناطق پرتردد که امکان انتقال آلودگی و شیوع ویروس بیشتر است، به کار گرفته و در اقصی‌نقاط کشورمان آن را به کار گرفته‌ایم.

سرلشکر سلامی گفت: امکانات بهداشتی و درمانی و دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیطی را در ابتدا از قم شروع کردیم و سپس به کاشان، گلستان و در دیگر نقاطی که آلودگی که به حد نگران‌کننده برسد به کار گرفته و خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عملیات دفاع بیولوژیک و پاکسازی محیط را ادامه خواهیم داد و در همین راستا تلاش کردیم تا به مردم عزیز کشورمان در برپایی این رزمایش و نمایش میزان آمادگی خود را نشان داده و اطمینان آنها را جلب کنیم که می‌توانیم در کنار دیگر دستگاه‌ها و نهادها همه توان خود را برای یک پیکار قطعی با پدیده پیچیده و مرموز ویروس مذکور به کار بسته‌ایم.

فرمانده کل سپاه گفت: به مردم کشورمان اطمینان می‌دهیم که تا زمانی که این ویروس از کشورمان رخت برنبندد، در کنار مردم عزیزمان بوده و مانند همیشه پیشمرگ آنها هستیم و به هیچ وجه آنها را تنها نمی‌گذاریم و با استفاده از امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزاتی که متعلق به ملت است، اجازه نخواهیم داد مشکل و تهدیدی ملت بزرگ ایران را آزار دهد.

سرلشکر سلامی درباره رفتار آمریکایی‌ها و ادعای آنها برای کمک به ملت ایران برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: خصوصیتی که آمریکایی‌ها در برابر ملت بزرگ ایران دارند، این است که همواره آنها دشمن ما بوده‌اند و هیچ وقت خیرخواه ملت عزیز ما نبوده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا ملت ایران را تروریست خطاب کرده است و کشورمان را تحت فشار تهدیدها و تحریم‌های جهانی قرار داد و تلاش کرد آنها را دچار مشکلات معیشتی کند، اما همواره ناموفق بوده است.

وی افزود: اظهارات امریکایی ها برای کمک به ملت ایران چیزی جز یک فریب و دروغ نیست، این در حالی است که امریکایی‌ها گرفتار شیوع ویروس کرونا بودند و حتی آنها قادر نیستند در برابر این پدیده حفاظت کنند.

سرلشکر سلامی گفت: اگر ملت آمریکا نیازی به کمک دارد، آماده این کار هستیم، اما ما نیازی به کمک آنها نداریم.