کد خبر: ۲۹۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۳

خواص شگفت انگیز دارچین برای معده

یک متخصص طب سنتی گفت: دارچین بهترین دارو برای بازیافتن انرژی است اگر ناراحتی معده دارید حتماً از دارچین استفاده کنید.
داوود حاج محمدخانی، متخصص طب سنتی درباره فواید دمنوش دارچین گفت: دارچین دارای طبع گرم و خشک است و مصرف آن در غذا پاد زهر مسمومیتی‌های حیوانی، گیاهی و معدنی است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به فواید درمانی دارچین اظهار کرد: مصرف دارچین باعث کاهش رطوبت‌های اضافی بدن شده و برای رفع بوی بد دهان، ترس یا وحشت و تقویت قوه بینایی چشم موثر است.

حاج محمد خانی ادامه داد: افرادی که سرفه‌های رطوبتی همراه با خلط دارند، بایستی دارچین پودر شده را همراه با کمی عسل میل کنند.

او گفت: افرادی که مزاج سرد و‌ تر دارند و دچار آبریزش بینی می‌شوند و ترشحات پشت حلق دارند پودر دارچین را با کمی عسل، خمیر کرده و بر پیشانی ضماد کنند و همچنین دمنوش دارچین میل کنند.

حاج محمدخانی اظهار کرد: هر روز صبح ناشتا کمی پودر دارچین را در دهان ریخته و میل کنید؛ چرا که برای تقویت حافظه، تحریک اشتها، درد معده و سوهاضمه مفید است. دارچین بهترین دارو برای بازیافتن انرژی است اگر ناراحتی معده دارید حتماً از دارچین استفاده کنید.

از قدیم همه ما ایرانی‌ها در سراسر کشور برای دلنشین‌تر کردن طعم غذا از دارچین به عنوان ادویه استفاده می‌کردیم؛ چرا که از نظر طب سنتی دارچین دارای خواص زیادی برای سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی است. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که دارچین یکی از انواع ادویه‌های گیاهی است که تاثیر فوق العاده‌ای در اکسید شدن سلول‌های بدن دارد و از این بایت در بالاترین درجه شناخته شده است.

آنتی اکسیدان‌های دارچین خواص درمانی زیادی از قبیل پیشگیری از آلزایمر، جلوگیری از دیابت، خواص ضد التهابی، سلامت پوست، محافظت از قلب، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، خوشبوکنندگی و سلامت دهان و دندان، مبارزه با آلرژی، جلوگیری از عفونت، جلوگیری از قارچ و عفونت یا باکتری، پیشگیری کننده از سرماخوردگی یا آنفوانزا را داراست.

از دیگر خواص دارچین می‌توان به عنوان جایگزین مناسبی برای شکر استفاده کرد دارچین به هیچ عنوان برای بدن ضرر نداشته و متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند می‌توان از همراه چای استفاده کرد؛ چرا که کالری نداشته و قند خون را افزایش نمی‌دهد. همچنین به علت خواص آنتی باکتریالی و آنتی اکسیدانی دارچین باعث شده است تا بتوان از آن به عنوان نگهدارنده طبیعی خوراکی‌های مختلف استفاده کرد.

البته توصیه شده است نباید بیش از ۶ گرم دارچین در ۶ روز از هفته یا کمتر از آن استفاده کرد؛ به علت اینکه می‌تواند منجر به مسمویت در بدن می‌شود. استفاده بیش از حد دارچین در زنان باردار باعث زایمان زود رس و در سایر افراد باعث کاهش قند خون، رقیق کننده خون، آلرژی، تحریک پوست، افزایش ضربان قلب، افزایش خطر خفگی و گرمای بدن می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران