کد خبر: ۲۹۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۳

چگونه از بروز اختلافات زناشویی در قرنطینه خانگی پیشگیری کنیم؟

یک روانشناس سلامت در یادداشتی نسبت به بروز اختلال در روابط عاطفی ما بین زوجین در دوران قرنطینه خانگی ناشی از شیوع ویروس کرونا هشدار داد!
دکترفاطمه منفرد پویا در یادداشتی با اشاره به اختلالات ایجاد شده ما بین زوجین در دوران بحران کرونا می‌نویسد: «یکی از مسائلی که در حال حاضر درگیر آن هستیم بحران کروناست که تقریبا در همه ابعاد زندگی ما  اختلال ایجاد کرده است،بخصوص در روابط عاطفی!
 
متاسفانه این میهمان ناخوانده ودردسر ساز باعث شده که افراد در سرتاسر جهان در قرنطینه‌های خانگی باشند و همین در کنار هم بودن‌های زیاد اگر چه می‌تواند محاسنی  داشته باشد اما مضرات زیادی هم دارد، چون افراد درتمام مدت شبانه روز درکنار هم هستند و ناخودآگاه ممکن است به دلایل مختلفی مانند بی‌پولی و مشکلات اقتصادی کلافه شوند. 

اوقات فراغت زیاد باعث می‌شود حوصله همه سر برود موضوعی که ممکن است باعث شود افراد  ممکنه خشم، خشونت وکلافگی خود را بی‌دلیل سر همسر خود خالی کنند وحتی کسانی که هنوز در عقد یا نامزدی هستند از این شرایط بی‌نصیب نخواهند بود!

بنابراین می‌توانید در اوضاع فعلی کنترل عواطف منفی خود را به صورت فعالیت‌های فیزیکی، کار‌های منزل، کار‌های عقب افتاده، ایده‌پردازی‌های آینده کاهش دهید تا با رفتار اشتباه خود باعث پشیمانی در اینده نشوید!
 
بهتر است مانند مردم چین نباشیم که بعد از فروکش کردن نسبی ویروس کرونا مطب‌های روانشناسی و روانپزشکی ودادگاه‌های طلاق مملو از جمعیت شده وبحران جدید را ایجاد کرده است.»