کد خبر: ۲۹۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۴۶

بازیگر سرشناس بر اثر کرونا درگذشت

مهر نوشت: مارک بلوم، بازیگر سینما و تئاتر آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.
بازیگر سرشناس آمریکایی بر اثر کرونا درگذشت

مارک بلوم که بازیگر شماری از نقش‌های مطرح روی پرده و صحنه‌های تئاتر آمریکا بود، در ۶۹ سالگی برای ابتلا به کرونا درگذشت.

بلوم یکی از حداقل ۱۰۶۹ بیماری است که در آمریکا به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند.

بلوم، که در نیوجرسی متولد شده بود کار بازیگری‌اش را با تئاتر شروع کرد و سال ۱۹۷۷ برای نخستین بار در برادوی با نمایش «تاجر» روی صحنه رفت.

او در نهایت به سمت پرده بزرگ کشیده شد و نقش‌های قابل توجهی چون بازی در «جستجوی ناامیدانه سوزان» و فیلم «کروکودیل داندی» در سال ۱۹۸۶ را انجام داد.

او در تلویزیون نیز نقش‌آفرینی کرد و در طول سه دهه در برنامه‌های مختلفی ظاهر شد که «جایی»، «میامی وایس»، «بال‌ها»، «فریزر»، «سوپرانوها»، «جناح غربی» «نظم و قانون»، «همسر خوب»، «لیست سیاه» و «مردم پیچیده» از جمله آنها هستند.

با این حال بلوم هرگز تئاتر را رها نکرد و بر صحنه تئاترهای نیویورک همواره ظاهر می‌شد. او در برادوی ۹ بار روی صحنه رفت که «گمشده در یونکرز» در سال ۱۹۹۱، «فارغ التحصیل» در سال ۲۰۰۲، «۱۲ مرد خشن» در سال ۲۰۰۴ و بازی در دو نمایش از گور ویدال در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ از جمله آنهاست. او آخرین بار سال ۲۰۱۳ در برادوی در نمایشی با عنوان «احزاب سرهم بندی شده» روی صحنه رفته بود.

او در نمایش‌های بیرون از برادوی نیز در ۲۶ نمایش بازی کرده بود.

با انتشار خبر درگذشت او، دیروز (پنجشنبه ۷فروردین) بسیاری از همکاران و هم‌بازی‌های وی در سوگ او نوشتند که نمایشنامه‌نویسان هورایزنز و خانه تئاتر بیرون برادوی از جمله آنها بودند.