کد خبر: ۲۹۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۴

توضیح همتی در خصوص وضعیت دریافت وام از صندوق بین المللی پول

عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی خود در خصوص تلاش های بانک مرکزی برای گرفتن حق طبیعی ایران از صندوق بین المللی پول نوشت.
عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:‌ این روزها، زندگی اقتصادی مردم تحت فشارتحریم های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا، نیازمند پشتیبانی‌و تلاش جدی و فوری مسئولان میباشد.

بانک مرکزی،درادامه رویکرد فعال وتلاشهای خود،باهمراهی وپشتیبانی وزیرمحترم امور خارجه،تمام توان و همت خودش را صرف تأمین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان،از محل منابع متعلق به ایران، برای تدارک دارو،تجهیزات پزشکی و انسان دوستانه نموده و به تلاشها ی خود ادامه خواهد داد.

تلاش برای دسترسی به تأمین مالی سریع از صندوق بین المللی پول ، به عنوان حق قانونی و قطعی ایران، و پیگیری آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت آمریکا،مسدود شده است،همگی در این راستا است.بحمدالله،پیگیریها درهر دو مورد تاکنون روند مثبتی داشته است.

درموردتبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خودش برای تأمین نیازهای دارویی وتجهیزات پزشکی موردنیاز مردم، واین ادعا که ایران درتلاش برای دسترسی به پول نقد است! نه دارو و تجهیزات پزشکی!بایستی  توضیح بدهم که ،تلاش ما صرفاً درجهت برداشتن محدودیتها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی، برای تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است .

همه میدانند که شرایط خطیرکنونی ایجاب میکندکه کشورهادر مبارزه جهانی با این معضل درتامین نیازهای ضروری و انسان دوستانه خود بامحدودیتی مواجه نباشند.

مطمئناً،بانک مرکزی،تمامی تلاش خود را درجهت گشایش‌ های بیشتردر رفع مشکلات وتأمین نیازهای مردم انجام خواهد داد، همانطورکه قبل از شیوع کرونا،مسیر روبه بهبود در رشداقتصادی و تورم رابدون استفاده ازمنابع مسدودشده،به خوبی شکل داده است.