کد خبر: ۲۹۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲

ترامپ یک میلیون نیروی ذخیره ارتش را برای مقابله با کرونا فراخواند

دونالد ترامپ با امضای فرمانی به ارتش آمریکا اجازه داده تا نظامیان ذخیره و برخی از نیروهای سابق خود را در راستای حمایت از پاسخ‌دهی دولتش به بحران شیوع کروناویروس به خدمت فعال فرابخواند.
 به نقل از پایگاه "میلیتری"، بر اساس محتوای این فرمان امضا شده از سوی دونالد ترامپ، نیروهای زمینی، هوایی و دریایی و همچنین واحد گارد ساحلی آمریکا می‌توانند اکنون به واحدهایشان و اعضای بخش "ذخیره آماده به خدمت" دستور دهند برای مدت دو سال به خدمت فعال مشغول شوند.

در این حکم عنوان شده که در صورت صدور هرگونه فراخوان مجدد نیروها نباید در یک مقطع بیش از یک میلیون نیروی نظامی در وضعیت خدمت فعال قرار بگیرند.

به نظر می رسد که این دستور عمدتا قرار است در قبال گروهی گزینش شده از اعضای نیروهای ذخیره ارتش آمریکا به ویژه نظامیان ذخیره پاره‌وقتی که به صورت یک آخرهفته در هر ماه یا دو هفته در هر سال مشغول به خدمت می‌شوند اعمال شود.

از سوی دیگر این دستور در قبال برخی نیروهایی که قبلا خدمت فعال داشته اما همچنان بر اساس الزامات مربوط به قراردادهایشان در زمان بروز وضعیت اضطراری باید به صورت الزامی به خدمت فراخوانده شوند نیز اعمال می شود.

دونالد ترامپ در نامه‌ای که برای نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص این فرمان نوشت، عنوان کرد: من به وزیر دفاع و وزیر امنیت داخلی آمریکا اجازه می‌دهم تا علاوه بر نیروهای گارد ساحلی، به واحدها و اعضای بخش "ذخیره منتخب" و برخی افراد واحد "ذخیره آماده به خدمت" دستور به ورود به خدمت فعال به منظور تقویت نیروها برای پاسخ به بیماری کروناویروس و افزایش تاثیر اقدامات در این حوزه بدهند.