کد خبر: ۲۹۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۹

پیش بینی هجوم ملخ‌ها به استان بوشهر در روزهای آینده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به پیش‌بینی هجوم ملخ‌ها به استان طی روزهای آینده گفت: شرایط برای مقابله با این آفت در استان فراهم است.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در راستای مقابله با ملخ‌ها در استان بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است و هجوم ملخ‌ها در استان تحت کنترل است و مبارزه‌ای نداریم.

وی با اشاره به تمرکز بر نقاط تخم‌ریزی ملخ‌ها خاطرنشان کرد: در دشت‌ها مشکل خاصی نداریم ولی پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد ریزش ملخ‌ها باشیم که آمادگی لازم در این راستا فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از استقرار هواپیمای سمپاشی و آمادگی شش فرودگاه استان خبر داد و افزود: سم به میزان کافی و تعدادی سمپاش جدید خریداری و در انبار قرار داده شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ سمپاش و ۳۰۰ نیروی عملیاتی در مقابله با ملخ‌ها اضافه کرد: ۵۵ گروه ردیابی و پایش و ۲۵ گروه مبارزه در استان بوشهر آماده فعالیت و عملیات هستند.

منوچهری از انجام سمپاشی به صورت زمین و هوایی خبر داد و بیان کرد: کشاورزان و باغداران آموزش داده شده و خودشان به عنوان ردیاب و پایشگر فعالیت می‌کنند و مزارع و باغات بزرگ را ردیابی کرده و در صورت بروز هر اتفاقی سریعاً به ما اطلاع می‌دهند.