کد خبر: ۲۹۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۶۵

بازیگران زن ایرانی که از همسرانشان بزرگترند

جامعه شناسان دلایل گوناگونی را در رواج ازدواج زنان با مردان کوچکتر از خود برمی‌شمرند . آنان معتقدند رشد علمی و فرهنگی زنان و موفقیت‌های اجتماعی در رشد آنان و تابوشکنی برای ازدواج با مردان کوچکتر از خود سهم داشته‌است. در این گزارش با چهره‌های ایرانی آشنا خواهید شد که خلاف جریان غالب شنا کرده اند.

ازدواج یک زن با مردی کوچکتر از خود همواره از جنجالی‌ترین بحثها در خانواده‌های سنتی ایرانی به شمار می‌رود. همیشه این توقع وجود دارد که زن باید از مرد کوچکتر باشد تا امور بر مدار طبیعی خود جریان پیدا کند و فاصله سنی معکوس برای زن و شوهر دردسرساز نشود، اما چهره‌های بسیاری بوده‌اند که تابوها را شکسته‌اند؛ شاید آنها به این نتیجه رسیده باشند که برای داشتن یک زندگی خوب و ایده‌آل شاخص‌هایی مهمتر از سن و سال هم وجود دارد. جامعه شناسان دلایل گوناگونی را در رواج ازدواج زنان با مردان کوچکتر از خود برمی‌شمرند . آنان معتقدند رشد علمی و فرهنگی زنان و موفقیت‌های اجتماعی در رشد آنان و تابوشکنی برای ازدواج با مردان کوچکتر از خود سهم داشته‌است. در این گزارش با چهره‌های ایرانی آشنا خواهید شد که خلاف جریان غالب شنا کرده اند:

۱. شبنم مقدمی و علیرضا آرا
شبنم مقدمی متولد سه فروردین سال ۱۳۵۱ در تهران است. همسر او علیرضا آرا بازیگر و کارگردان متولد سال ۱۳۵۴ است. شبنم مقدمی در حدود سه سال از همسر خود بزرگتر است.

بازیگران زن ایرانی که از همسرانشان بزرگترند

۲. رویا نونهالی و رامین حیدری فاروقی
رویا نونهالی متولد ۲۴ بهمن ۱۳۴۱ در تهران بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است . اصلیت وی به روستای تاکر از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران بر می‌گردد. نونهالی دارای تحصیلات در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. رامین فاروقی همسر او می باشد که حاصل این ازدواج پر از عشق یک دختر به نام خاتون است . همسر رویا نونهالی متولد سال ۱۳۴۵ و مستند ساز مطرح ایرانی می باشند. رویا نونهالی چهار سال از همسر خود بزرگتر است.

بازیگران زن ایرانی که از همسرانشان بزرگترند

۳. گلوریا هاردی و ساعد سهیلی
ساعد سهیلی با همسرش گلوریا هاردی شهریورماه سال ۹۳ زندگی مشترک را آغاز کرد .گلوریا هاردی ملیتی ایرانی فرانسوی دارد و با بازی در سریال کیمیا در نقش آزاده در میان مردم شناخته شد. این زوج اختلاف سنی حدودا شش ساله ای با هم دارند و خانم بازیگر شش سال از همسرش بزرگتر است.

بازیگران زن ایرانی که از همسرانشان بزرگترند

۴. ریما رامین فر و امیرجعفری
توجه به اینکه خانم رامین فر متولد سال ۱۳۴۹ هستند و امیر جعفری متولد ۱۳۵۳ ، وی ۴ سال از همسرش بزرگترمی باشند.

بازیگران زن ایرانی که از همسرانشان بزرگترند

۵. فاطمه معتمدآریا و احمدحامد
فاطمه معتمد آریا متولد ۷ آبان ۱۳۴۰ و همسر او احمد حامد، بازیگر، نویسنده سینما و تلویزیون است که در آثاری همچون فیلم سینمایی «کارگران مشغول کارند»، فیلم سینمایی «بهمن» و فیلم سینمایی «نسل جادویی» فعالیت داشته است. فاطمه معتمدآریا از همسر خود بزرگتر است.

بازیگران زن ایرانی که از همسرانشان بزرگترند