کد خبر: ۲۹۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۹۵

اعلام اسامی استان‌هایی که از پیک کرونا خارج شدند

ایرنا نوشت: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برخی از استان ها از پیک بیماری کرونا خارج شدند، گفت: هرچند روند بیماری کرونا در اغلب استان ها روبه افزایش است، اما در استان هایی مانند قم، گیلان، مازندران و مرکزی، شاهد کاهش تعداد مبتلایان هستیم.

رضا ملک زاده اظهار داشت: تعداد بیمارانی تهرانی که به مراکز درمانی مراجعه کردند، در یکی ۲ روز اخیر کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: در صورتی که مردم، توصیه های مسئولان مانند رعایت بهداشت فردی و جمعی، در خانه ماندن، حضور نیافتن در مراکز عمومی و پرتردد را مراعات کنند، شاهد کنترل و مهار بیماری خواهیم بود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اگر مردم رعایت کنند تا آخر فروردین این بیماری مهار می شود، در غیر این صورت تا خرداد ماه، زمان نیاز است تا به وضعیت تعادل برسیم و از پیک این بیماری خارج شویم.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مهمترین توصیه شما به مردم چیست، گفت: در حال حاضر مهمترین توصیه در خانه ماندن، رعایت طرح فاصله اجتماعی، شست و شوی مستمر دست با آب و صابون و پرهیز از تجمعات است.

ملک زاده اظهار داشت: این توصیه ها به این دلیل است که هم از ابتلای مردم پیشگیری شود و هم تعداد مراجعات بیماران به صورت یک دفعه به بیمارستان ها زیاد نشود تا کادر پزشکی بتوانند، خدمات مناسب را به مردم ارائه کنند.

احتمالا با بازگشت مسافران شاهد پیک بیماری خواهیم بود 
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که بازگشت مسافران می تواند پیک جدید بیماری کرونا را به همراه داشته باشد؟، گفت: بازگشت مسافران می تواند سبب پیک جدید بیماری کرونا شود. 
وی با اشاره به اینکه نگران پیک بیماری با بازگشت مسافران هستیم، گفت: احتمالا ابتلا مسافران سالمی که به مناطق دارای شیوع بیماری کرونا سفر کردند، بیشتر از دیگران است و به احتمال زیادی تعدادی از آنان با علائم بیماری به شهرهای خود برمی گردند.

ملک زاده ادامه داد: باتوجه به اینکه ۸۰ درصد انتقال بیماری توسط افرادی است که هیچ علامتی ندارد، لذا مهمترین اقدامات برای مبتلا نشدن به بیماری، رعایت بهداشت فردی و جمعی و طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

وی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی به معنی متوقف شدن بیماری نیست، بلکه با اجرای این طرح، اپیدمی بیماری کند می شود تا هم تعداد مراجعات به بیمارستان ها کاهش یابد و هم کادر پزشکی قادر باشند مبتلایان را تحت درمان مطلوب قرار دهند.

کیانوش جهانپور  رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد: تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.