کد خبر: ۲۹۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۰

نامه نماینده اصلاح‌طلب به لاریجانی: با شرمساری احساس می‌کنم در قرنطینه اخلاقی هستم نه سلامت

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی به تعطیلی مجلس در شرایط کرونایی کشور اعتراض کرده است.
 در بخش هایی از این نامه آمده است:

بنام خداوند جان و خرد
جهان یادگار است و ما رفتنی
به گیتی نماند به جز گفتنی
به نام نکو گر بمیرم رواست
مرا نام باید که تن مرگ راست

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی

با عرض سلام و تبریک سال نو

ما وکلای مردم، مادام که دل در گرو خدمت به مخلوق خدا بستیم و شانه هایمان را مهیای برداشتن باری از دوش مردم فهیم و زجرکشیده کردیم، عهدی با مردم بستیم که الزاماً یکطرفه گسستنی نیست. خود را مردمی و زبان گویای مردم معرفی کردیم و هم از این رو مقبول و برگزیده شدیم.

مفروض بفرمائید لشکر پیروز مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران و تمامی کادر درمانی ، آزمایشگاهی و خدماتی حوزه سلامت اعم از زن و مرد فوج فوج خسته اما شجاعانه و غیرتمندانه سینه های سترگشان را آماج بلای جانسوز وقهار ویروس کرونا بنمایند و خودسوزانه فدای مردمشان گردند و این ایام وانفسا و این زمستان گذار تاریخ سلامت مرز وبوممان هم به رسم قهر تاریخ و طبیعت بگذرد؛ لکن این ننگ خواهد ماند که نمایندگان این مردم مبتلا، در کنجی خزیده و طالب عافیت نفس خویش بوده اند.

آقای دکتر لاریجانی من با شرمساری احساس می کنم در قرنطینه اخلاقی هستم تا قرنطینه سلامت. مایه خجلت است که وکیل مردم در حوزه تقنین باشم و در بزنگاه غائله سر در لاک سلامت شخصی خود فرو برم. و زمستان که گذشت حدیث روسیاهی که نقش ما چه بود و چرا نکردیم.

ریاست محترم مجلس اینجانب هیچگونه محمل قانونی برای تعطیلی مجلسی که در راس أمور است، پیدا نکردم. شرایط خاص است؛ به هیچ دلیل قانونی، عقلی، شرعی و اخلاقی نباید مجلس شورای اسلامی که یکی از ارکان اصلی مملکت و به اصطلاح خانه ملت است، تعطیل باشد.

جناب آقای دکتر

جنس وعیار امروز از نوع دیگر است. چشم امید مردم به عملکرد و اقدامات و نظارت مجلس است. تعطیل کردن مجلس و جلوگیری از تشکیل جلسات رسمی آن با حضور نمایندگانی که سلامتشان پس از تست کرونا محرز می شود و با حفظ توصیه های ایمنی، به استناد کدامین منطق است؟ مگر نه این است که اکنون، هنگام اخذ تصمیمات و تصمیم سازیهای آنی، علمی،حقوقی و عقلی عقلای قوم است؟ پس از حیث تنویر اذهان بفرمایید نقش مجلس در کجای مختصات سیاسی حقوقی قانونی و حتی اخلاقی این شرایط خاص قرار دارد؟

چه فرق است بین به توپ بستن مجلس با دستور تخته کردن در آن ؟

اینک رسما از محضر جنابعالی به عنوان ریاست محترم مجلس تقاضا دارم به خاطر حفظ وجاهت مجلس شورای اسلامی و در کنار و برای مردم بودن و پایان دادن به این تعطیلی طولانی مدت مجلس که دور از انتظار اکثریت جامعه نیز می باشد و صد البته در تاریخ نیز ثبت خواهد شد و در راستای همکاری با سایر نهادهای مملکتی و انجام وظیفه نظارتی مجلس وپیشگیری از سر افکندگی پس از غائله (به یاری حق)، دستور تشکیل جلسات مجلس با حفظ تدابیر ایمنی لازم را صادر فرمائید.