کد خبر: ۲۹۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۱

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: افزایش ابتلا به کرونا در خراسان رضوی / تعداد مبتلایان کرونا در استان به ۱۴۷۵ نفر رسید

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزوده شدن ۳۷ مبتلای جدید، شمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به هزار و ۴۷۵ نفر افزایش یافت.
علی‌اصغر انجیدنی در این خصوص افزود: ۸۸۳ نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با ۱۲۴ نفر در رده‌های بعدی شیوع کرونا قرار دارد.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه به ترتیب ۱۱۴ و ۱۰۷ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز تاکنون ۵۴ مبتلا به کرونا داشته است.

انجیدنی افزود: ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا یازدهم فروردین ماه امسال ۶ هزار و ۳۴۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که چهار هزار و ۶۸۵ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۱۰۹ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون دو هزار و ۹۲۱ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد جان‌باختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده را ۲۲۲ تن اعلام و بیان کرد: ۱۵۴ تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۲۴ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و ۱۳ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند، همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار ۱۴ فوتی، گناباد ۹ فوتی و تربت حیدریه هشت فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده اند.

منبع: ایلنا