کد خبر: ۲۹۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۳

ثبت ابتلای گربه‌ها به ویروس کرونا

مواردی از آلوده شدن گربه ها به کرونا‌ویروس در هنگ کنگ گزارش شده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده وب سایت دولتی چین، China.org.cn، مقامات هنگ کنگ اعلام كردند كه کروناویروس SARS-CoV-2 در گربه یک بیمار مبتلا به کرونا‌ویروس، COVID-19 پیدا شده است.

پس از تشخیص بیماری صاحب گربه، حیوان خانگی به یک مقر قرنطینه در بندر هنگ کنگ فرستاده شد. نمایندگان وزارت زراعت، شیلات و حفاظت از طبیعت هنگ کنگ حیوان خانگی را از لحاظ دارا بودن ویروس کرونا مورد بررسی قرار دادند و در حفره های دهان و بینی و همچنین روده ها عفونت را پیدا کردند.

سخنگوی این بخش گفت: " گربه هیچ علائمی از بیماری ندارد. با این وجود، کارشناسان همچنان بر وضعیت آن نظارت می کنند و برنامه ریزی برای انجام آزمایش های مکرر دارند. پیش از این در هنگ کنگ، کرونا‌ویرویس در دو سگ خانگی پیدا شده بود. وزارت امور خارجه توصیه می کند حیوانات خانگی را از افرادی که به عفونت کرونا‌ویروس جدید مبتلا شده اند، جدا کند."

سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان می کند که هیچ مدرک تایید شده‌ای در مورد آلودگی COVID-19 از سگ، گربه و سایر حیوانات خانگی وجود ندارد. عفونت کرونا‌ویروس از طریق قطره های کوچکی که از بینی یا دهان بیمار رها می شوند منتقل می شود و بر روی اشیاء اطراف مستقر می شود. برای جلوگیری از ابتلا به عفونت، توصیه می شود در فاصله بیش از یک متر از افراد آلوده بمانید، مرتباً دست ها را بشویید و ضد عفونی کنید و به دهان، بینی و چشم های خود دست نزنید.

منبع:برترین ها