کد خبر: ۲۹۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۰۸

آخوندهایی که به خاطر کرونا از قم فرار کردند

همین چند وقت پیش فیلمی از طلبه‌ها در شبکه‌های آن سوی آب منتشر شد و برخی هم با دیدن این فیلم در فضای مجازی نوشتند با شیوع کرونا آخوندها در حال فرار از قم هستند آن هم با کامیون! شاید در آن زمان این سوال در ذهن کسی ایجاد نشد که واقعیت ماجرا چیست و چرا طلبه‌هایی که همیشه پای کار جهادی هستند این بار باید از قم فرار کنند؟
از روزی که پای این ویروس دردسرساز به کشور باز شد و اولین نتایج مثبت کرونا از قم اعلام شد، مثل روز روشن بود که "قم هراسی" در دستور کار مخالفان و دشمنان همیشگی این انقلاب قرار گیرد. یک روز شایعه کردند که ۳۰۰ طلبه قمی از ترس کرونا به کیش فرار کردند، روز بعد گفتند ۵۲ آخوند با خانواده در فلان هتل لوکس جنوب کشور سکنی گزیده‌اند، فلان مستندساز در توئیتر خود آخوندها را به این متهم کرد که با خودخواهی  زور گفتند و نگذاشتند قم قرنطینه شود و این ویروس در کشور شیوع پیدا کرد، بهمان بازیگر درجه سه هم به تبعیت از او گفت قم باید قرنطینه می شد تا ما دچار چنین وضعیتی نمی شدیم. همین چند وقت پیش هم  فیلم کمک رسانی آخوندها به سیل‌زدگان خوزستان را منتشر کردند و نوشتند با شیوع کرونا آخوندها در حال فرار از قم هستند آن هم با کامیون! شاید در آن زمان این سوال در ذهن کسی ایجاد نشد که واقعیت ماجرا چیست و چرا طلبه‌هایی که همیشه پای کار جهادی هستند اینبار باید از قم فرار کنند؟ برای دریافت پاسخ این سوالات راهی شهر قم شدیم تا واقعیت ماجرا را از زبان همین طلبه‌ها بشنویم.

اینجا مدرسه فقهی علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است، جایی که این روزها به قرارگاه حمایت و پشتیبانی از کادر پزشکی و درمان تبدیل شده است، عده‌ای از اینجا به بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند تا پا به پای کادر درمان به بیماران مبتلا به کرونا خدمت کنند، تعدادی دیگر جانشان را کف دستشان گذاشته‌اند تا با حضور در غسالخانه‌ها اقدام به غسل دادن متوفیان ناشی از کرونا کنند. ساعتی از حضورمان در اینجا نگذشته که چند نفر از طلبه‌ها به جمعمان اضافه می‌شوند البته با ظاهری متفاوت، به جای عبا و عمامه لباس بسیجی‌ها را به تن کرده‌اند و در کف میدان خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی مشغول به فعالیت است.

ماجرای فرار طلبه‌ها از قم چه بود؟
حاج آقا ابراهیمی، با خنده و شوخی ماجرای کلیپ را برایمان روایت می‌کند. پس از  پخش این کلیپ دوستان تماس می‌گرفتند که شبکه‌های معاند از این فرصت سوء استفاده کرده و مطالبی را تحت این عنوان که طلبه‌ها در حال فرار از شهر قم هستند را منتشر کرده‌ بودند، در حالی که ما از جمله افرادی بوده‌ایم که در کنار آن کامیون ایستاده بودیم و جریان آن‌گونه که گفته شده نیست. این موضوع برای اواخر فروردین ماه بود که در جریان سیل سوسنگرد تصمیم گرفته شد که دوستان همراه کامیون‌ها راهی سیل‌بندها شوند،  ما هم سوار آن کامیون شدیم و راهی منطقه شدیم که عده‌ای از این موضوع فیلمبرداری کردند.

منطقه‌ای که در آن کلیپ مشاهده می‌شود روستایی نزدیک شهر سوسنگرد است، اینکه شبکه‌های معاند زمینه شوخی و خنده مردم را فراهم کنند برای ما مشکلی ندارد و خوشحال می‌شویم. من محمدرضا تیموری هستم فردی که در آن کلیپ صدایم می‌کنند و می‌گویند « آقای تیموری بیا پایین!»

منبع:فارس