کد خبر: ۲۹۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۹

مردم کره شمالی هم قرنطینه شدند

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA اعلام کرد، حدود ۵۰۰ تن از مردم این کشور به خاطر ویروس کرونا همچنان تحت قرنطینه هستند؛ آماری که بیانگر یک کاهش بسیار چشمگیر نسبت به هفته گذشته با ۲۲۸۰ تن است چرا که این کشور کمونیست قرنطینه بر افرادی که در این دوره هیچ علائمی از ابتلا به ویروس را نداشتند، برداشته است.
به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی اصرار دارد که هیچ مورد تایید شده‌ای از ابتلا به ویروس کرونا ندارد اما اقدامات متعددی برای مقابله با این ویروس اتخاذ کرده از جمله بستن مرزهایش و قرنطینه هزاران تن از مردم در سراسر این کشور. ذولت پیونگ‌یانگ اعلام کرده که جلوگیری از شیوع این ویروس یک "وظیفه سیاسی" است که سرنوشت کشور را تعیین می‌کند.

خبرگزاری KCNA هفته گذشته اعلام کرده بود که افرادی که تحت نظارت و بررسی پزشکی قرار دارند یکی پس از دیگری از قرنطینه خارج شده‌اند چرا که در این بازه زمانی مشخص شد که آنها هیچ علائمی از ابتلا به این ویروس ندارند و حدود ۲۲۸۰ تن از مردم در سراسر کره شمالی تحت قرنطینه هستند.

اما این خبرگزاری روز جمعه اعلام کرد که تعداد افراد تحت قرنطینه به ۵۰۰ تن کاهش یافته است.

خبرگزاری KCNA گزارش داد: اقدامات مربوط به قرنطینه تحت رهبری کمیته فوق‌العاده کنترل بیماری موکدا برداشته شده است. در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ تن در سراسر کره شمالی تحت قرنطینه قرار دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: ‌کره شمالی اخیرا نشستی را برای بررسی تلاش‌های سراسری مبارزه با ویروس کرونا برگزار کرده و متعهد شده تا زمان رفع این اپیدمی جهانی سیستم فوق‌العاده کنونی خود را حفظ کند.

خبرگزاری KCNA گفت:‌ در جریان این نشست تاکید شد که سیستم فوق‌العاده کنترل بیماری باید تا زمان رفع کامل این اپیدمی جهانی حفظ شود و این اقدام پیشگیرانه باید از سوی کل جامعه و شهروندان رعایت شود.

علی‌رغم آنکه کره شمالی ادعا می‌کند که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشورش وجود ندارد، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که کره شمالی احتمالا شیوع این ویروس در کشورش را اعلام نکرده و برای ریشه‌کن کردن گسترش آن شدیدا نیازمند کمک‌های خارجی است.

ژنرال رابرت آبرامز، فرمانده نیروهای آمریکایی در شبه‌جزیره کره نیز این ادعای پیونگ‌یانگ را زیر سوال برد و گفت:‌ بر مبنای آنچه در سراسر جهان مشاهده کرده‌ایم، این یک ادعای غیرممکن است. ما منابع و روش‌های خود را افشا نمی‌کنیم اما این ادعا واقعیت ندارد.