کد خبر: ۲۹۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۶

مصرف ویتامین دی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

بیشتر مردم دچار کمبود ویتامین دی بوده و باید اقدامات لازم در زمینه کمبود این ویتامین در بدن خود کنند.
 بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران و دنیا تمام کارشناسان توصیه می کنند که افراد باید به طور مرتب بهداشت رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر جداً بپرهیزند.

برای پیشگیری از بیماری کود ۱۹ باید در محیط منزل اقامت داشته باشیم و به طور مرتب دست ها را با آب و صابون شستشو دهیم.

سید حسن عابدی ولوکلایی فوق تخصص بیماری های گوارش اظهار کرد: تا به حال هیچ درمان اثبات شده پیشگیرانه‌ای برای ویروس کرونا وجود نداشته و داروی خاصی هم تا به امروز کشف نشده است.

او افزود: مصرف بیش از حد ویتامین می‌تواند معضلات جدیدی در بدن افراد ایجاد کند.

عابدی ادامه داد: ویتامین‌های محلول در آب شامل ویتامین‌های B و C بوده است که مصرف زیاد آن باعث عوارض بیماری‌های کلیوی و اختلالات رفتاری در فرد خواهد شد.

او افزود: مصرف خودسرانه دارو و مکمل های غذایی باعث بروز مشکلات گوارشی جدیدی در فرد ایجاد می‌کند.

عابدی ولوکلایی افزود: از طرف وزارت بهداشت سایت‌هایی تنظیم و شماره تلفنی به ما اختصاص داده شد که با مراجعه به آن می‌توانیم از سلامت خود توسط کارشناسان مربوطه آگاه شویم .

او تاکید کرد: استفاده خودسرانه دارو برای مقابله با ویروس کرونا در صورتی که اگر علائم اولیه کرونا در بدنمان شروع شده باشد، ممکن است ما را از درمان‌هایی که فعلاً تایید شده است، دچار مشکل و از طرفی هم سیکل قرنطینه ما را خراب کند.

او‌گفت: امروزه گوش دادن به سایت‌های مختلف باعث شده هر کسی که در منزل خود نشسته به صورت غیر حرف‌ای اطلاعات عجیب و غریبی را در فضای مجازی به مردم رد و بدل کند .

فوق تخصص بیماری‌های گوارشی تصریح کرد: رعایت فاصله حدود یک و نیم متری با افراد، خودداری از روبوسی کردن با افراد، قرار دادن تهویه مناسب در داخل خانه، استفاده از ظرف معمولی پر آب بر روی بخاری جهت مرطوب کردن منازل، استفاده از بخار اکالیپتوس برای مرطوب کردن راه‌های تنفسی خود برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا مناسب است.

وی ادامه داد: بیشتر مردم دچار کمبود ویتامین دی بوده و باید اقدامات لازم در زمینه کمبود این ویتامین در بدن خود کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان