کد خبر: ۲۹۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۸

وزارت بهداشت: سلامت مردم را به سیاست گره نمی زنیم/ ترافیک این دوروز حاصل رفت و آمدهای شخصی بود نه کاری

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تلاش ما در وزارت بهداشت این است که سلامت مردم را به سیاست گره نزنیم. وی همچنین افزود: ترافیک این دوروز در تهران حاصل رفت و آمدهای شخصی بود نه کاری.
سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی امروز خود به ارائه نکاتی پرداخت.

جهانپور گفت: ترافیکی که این دو روز مشاهده کردید هیچ ارتباطی به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ندارد، چراکه این مصوبات تا ۲۳ فروردین بر قوت خود باقی است، این رفتار ربطی به سرکار رفتن نداشت و تغییر رفتار در بخشی از جامعه آن ترافیک‌ها را به وجود آورد چراکه هنوز هم واحدهای صنفی و کاری طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل هستند. اطلاعاتی داریم که این رفت و آمدها در تهران شخصی بوده است نه کاری!

وی بیان کرد: تمامی تلاش ما در وزارت بهداشت بر اینکه بوده است که موارد سلامت را به رفتارهای سیاسی پیوند نزنیم، به هر حال ما نمی‌توانیم جلوی تعابیر و تفاسیر دیگران را بگیرم ولی تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا سلامت مردم را به سیاست گره نزنیم نه اینکه از سیاست چیزی نمی‌دانیم بلکه از وظایف خود جا می‌مانیم.

کمک‌های چین را از یاد نبرده‌ایم

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: ایران ملتی نیست که قدردان زحمات و تلاش‌هایی که در راستای سلامتی مردم انجام می‌شود، نباشد همزمان که استقلال خود را حفظ می‌کنیم همزمان هم نمی‌توانیم هیچ وقت اقدامات و تلاش‌های کشورهایی مانند چین که به کمک کردند یا مانند آمریکا که ظلم در حق ما کرد را نبینیم و فراموش کنیم.

جهانپور خاطرنشان کرد: ما مرحله به مرحله که جلو می‌رویم می‌توانیم توصیه‌های جدیدی به مردم داشته باشیم، قبلاً گفته می‌شود ماسک جلوگیری از انتقال این بیماری نمی‌کند اما امروز ما دریافتیم که استفاده از ماسک برای جمعیت عادی می‌تواند به پیشگیری از ابتلاء به این بیماری جلوگیری کنیم.

منبع:مهر