کد خبر: ۲۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۲

استاندارد: برنج‌ هندی و پاکستانی مشکلی ندارند

رئیس سازمان ملی استاندارد درباره کیفیت برنج‌های هندی و پاکستانی گفت: سازمان استاندارد و وزارت بهداشت بر این موضوع نظارت دارد و این برنج‌ها مشکلی ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خانم نیره پیروزبخت تصریح کرد: ورود برنج به داخل کشور کنترل می‌شود و اگر موردی وجود داشته باشد، اطلاع رسانی می کنیم.

وی بر توسعه استاندارد و کیفیت تولیدات داخل تاکید کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد در این باره نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در جهت کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است ، گفت : ایران در شاخص تجارت فرامرزی رتبه خوبی ندارد که باید بهبود بخشیم و که به بهبود فضای کسب و کار هم کمک خواهد کرد.  

وی درباره تفاهم‌نامه ارتقا و افزایش کیفیت استانداردها در کالاهای وارداتی گفت: تفاهم‌نامه با چین به اصلاح برخی مواد نیاز داشت و به دنبال افزایش و حداکثر کردن استانداردها در کالاها هستیم تا مدیریت واردات به خوبی انجام شود.  

پیروزبخت اظهار داشت : پیش از این هیأتی از ایران برای مذاکرات به چین سفر کرد که قرار شد 2011 ردیف استاندارد اعمال شود و گواهینامه بازرسی (سی‌آی‌کیو) هم باید منطبق با گواهینامه بین‌المللی باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد : توسعه استانداردهای ملی و بین المللی و مدیریت واردات به منظور کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ضروری است.

وی گفت: واردات و صادرات در حال افزایش است و در سیاست‌ های ابلاغی اقتصاد مقاومتی هم به توسعه و ترویج استاندارد توجه شده است.