کد خبر: ۲۹۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۵

مردم از مصرف خودسرانه دارو و خوددرمانی پرهیز کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شهروندان استان هرمزگان در ۲ روز اخیر( ۱۸ و ۱۹ فروردین) استقبال خوبی از مراکز سرپایی کوید ۱۹ نشان دادند و تعداد بیماریابی انجام شده بیش از روزهای اخیر بوده است.
به نقل از ایسنا، دکتر حسین فرشیدی با اشاره به این‌که در حال حاضر اطمینان خاطری در همشهریان اتفاق افتاده است، افزود: شاهد استقبال بیشتری از حضور مردم استان در مراکز غربالگری دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با تشخیص زودهنگام موارد مثبت در افراد مشکوک به بیماری حاد تنفسی رنج و غم بیماری را از وجود آنان خارج کنیم.

فرشیدی عنوان کرد: مردم از مصرف داروهای خودسرانه خودداری کنند، کسانی که حتی علائم مختصری از سرماخوردگی، سرفه و یا تب هم دارند؛ مهم‌ترین نکته در این افراد همان قرنطینه کردن یا جداسازی از سایرین است.

وی اضافه کرد: اگر این افراد استراحت خوبی داشته باشند بدون شک با مسکن یا مقداری داروهای معمولی سلامت خود را به دست می‌آورند و نیاز به داروی خاصی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد:  در فضای مجازی مواردی از خوددرمانی و تبلیغ برخی از داروهای گیاهی به‌صورت جوشانده یا به شکل‌های مختلف مشاهده‌شده که گاهی در فرهنگ ما نیز مصرف می‌شود؛ هیچ ایرادی نیست ولی هرگز به‌عنوان درمان این بیماری توصیه نمی‌کنیم، ۸۰ درصد موارد اصلاً نیاز به درمان نیست و فقط با استراحت سلامتی خود را به دست می‌آورند.