کد خبر: ۲۹۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۷

کانادا هم با آمریکا به مشکل ماسکی برخورد

ایسنا نوشت: نخست وزیر کانادا گفت، کشورش به تلاش برای متقاعد کردن آمریکا برای قطع جلوگیری‌هایش از صادرات محموله‌های کالاهای پزشکی مخصوص مبارزه با شیوع ویروس کرونا ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این در حالی است که استان آلبرتای کانادا هم نسبت به مواجهه با یک فاجعه اقتصادی هشدار داد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز سه شنبه در یک نشست خبری عنوان کرد، یک بخش 500 هزارتایی از ماسکهای پزشکی ان95 تولید شرکت 3M که متعلق به یک سفارش 4 میلیون تایی از این ماسکها از سوی استان اونتاریو است، باید امروز چهارشنبه به کانادا برسد.

اخیرا دولت محلی استان اونتاریو شکایت کرد از اینکه در پی امضای حکمی از سوی دونالد ترامپ با هدف متوقف ساختن صادرات تجهیزات ایمنی پزشکی تولیدی شرکتهای آمریکایی، ارسال محموله ماسکهای مذکور به این استان مسدود شده است و بعد از آن مقامهای کانادا اعمال فشار بر آمریکا به منظور دریافت این محموله را آغاز کردند.

ترودو خاطرنشان کرد: ما یک سری گفتگوهای سازنده و ثمربخش را انجام داده‌ایم و این اطمینان را پیدا کردیم که این محموله خاص فرستاده می‌شود اما همچنان تصدیق می‌کنیم که باید تلاشهای بیشتری انجام شود. ما برای دولت آمریکا روند تبادل خدمات و محموله‌های بهداشتی درمانی از طریق مرز را برجسته می‌کنیم.

اخیرا همچنین جیسون کنی، وزیر اول استان آلبرتای کانادا گفت، بحران شیوع کرونا میزان بیکاری در این استان را احتمالا به سطح 25 درصد افزایش خواهد داد.

این استان نفت‌خیز کانادا در کنار بحران شیوع کرونا از بابت کاهش قیمت نفت نیز متحمل ضررهای اقتصادی هنگفت شده است.