کد خبر: ۲۹۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۸

روحانی: یک میلیون تومان به تمام خانوارهای یارانه بگیر پرداخت خواهد شد/ از مردم چیزی را پنهان نکردیم/ ذخایر خوبی در کالاهای اساسی داریم/ تولیدکنندگان شرایط آرامی را فراهم کردند

رییس جمهور گفت: موضوع کرونا گرچه سختی هایی را برای ما داشت اما در زمینه علم و دانش و شرکت های دانش بنیان در زمینه سلامت و نیازمندی های بخش پزشکی قدم های بسیار خوبی برداشته شده است و به زودی در تولید کیت‌های آزمایشگاهی کرونا به خودکفایی می‌رسیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیئت دولت گفت: مسئله انتظار ظهور یک منجی جزو اعتقادات همه ادیان آسمانی است و در دین اسلام به ویژه در مذهب تشیع رنگ و بوی خاص خودش را دارد و ما خیلی صریح تر و با نام و نشان از آن منجی یاد می‌کنیم. طبق روایات ما هرکس زمان ظهور را تعیین کند دروغگو است. 

روحانی گفت: انتظار ظهور حضرت ولی عصر هم به معنای امید به آینده است و هم به معنای آمادگی برای صلح و عدالت در سراسر جهان است. بنابراین هر کسی منتظر است که در زندگی فردی و جمعی خود الگویش تلاش برای رسیدن به عدالت باشد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر، ایرنا، فارس و ایسنا بخوانید؛

* مهدویت یک جهان بینی واقعی به ما می‌دهد. این ایمان و اعتقاد می‌تواند زندگی ما را نشاط ببخشد و ما را از ناامیدی و غم و غصه برهاند و آینده جهان را زیبا و باشکوه و پر از عدل و داد کند.

* ۲۰ فروردین روز هسته ای است و ما همه ساله جشن هسته‌ای می‌گیریم و افتتاح های فراوانی داریم و امسال هم برنامه ریزی داشتیم اما به دلیل اینکه اجتماعات را نمی توانیم برگزار کنیم، به یک فرصت دیگر موکول می‌کنیم تا همه این دستاوردها برای مردم تشریح شود. این دستاوردها در زمینه پزشکی و بهداشت و درمان جایگاه ویژه ای دارد. دیروز در ویدئو کنفرانسی که با استان‌ها داشتیم در یکی از استان‌ها یک مرکز پروتودهی گاما، ماسک‌ها را پرتو دهی می‌کند.

* موضوع کرونا گرچه سختی هایی را برای ما داشت اما در زمینه علم و دانش و شرکت های دانش بنیان در زمینه سلامت و نیازمندی های بخش پزشکی قدم های بسیار خوبی برداشته شده است و به زودی در تولید کیت‌های آزمایشگاهی کرونا به خودکفایی می‌رسیم.

* در زمینه سی تی اسکن آنچه دستاورد یک شرکت دانش بنیان بود در زمان کوتاهی عکس را تفسیر می‌کند و می گوید که اشکال در کجای دستگاه تنفسی بیمار است. همچنین کیت‌های تازه‌ای تولید شده و به ما نشان می‌دهد در زمان کوتاه که آیا طرف کرونا گرفته و آن را پشت سر گذاشته یا نه. این بسیار مفید است برای کسانی که در جامعه این ویروس به آنان اصابت کرده و آن را پشت سر گذاشته اند بدون اینکه علامتی داشته باشد و با این کیت می فهمد آیا آنتی بادی برایش به وجود آمده یا نه.

*{با اشاره به اینکه در زمان شرایط تحریم و وجود ویروس کرونا کالا به وفور در کشور وجود دارد}: از همه تولیدکنندگان متشکریم؛ شرایط آرامی را برای کشور فراهم کردند.

* وزیر نفت اعلام کرد هیچ مورد ابتلا به کرونا در مراکز تولیدی این وزارت خانه نداشته اند. من دیروز آمار کل کالاهای اساسی کشور را دیدم، همه اینها ذخائر خوبی دارند. مصوب می کنیم در زمان پرداخت یارانه اردیبهشت ماه یک میلیون به تمام خانوارهای یارانه بگیر پرداخت شود.

* همه کار بر این مبناست که تولید کشور ما بتواند برای امروز و آینده جوابگو باشد. امروز ذخایر خوبی در زمینه گندم داریم. کشور خودش را آماده کرده است. آمار همه کالاهای اساسی را دیدم، ذخایر خوبی داشتند. ما تصمیم خوبی برای کل سال آینده اتخاذ کردیم که از کجا و چگونه خریدها انجام بگیرد. این به معنای این است که بخش صنعت و خدمات ما فعال هستند و تلاش می‌کنند.

* در این شرایطی که هم تحریم داریم و هم این ویروس در جامعه است، امروز مردم در زمینه مواد غذایی وفور را مشاهده می‌کنند و امیدواریم در زمینه ماسک هم بتوانیم به خودکفایی برسیم. وزارت صمت تلاش خوبی را شروع کرده است. خیلی از استان‌ها معتقدند ما بیش از این‌ها می‌توانیم الکل تولید کنیم. ما باید همه مقررات و امکانات لازم را در اختیار مردم قرار دهیم.

* ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی که برای پرداخت در نظر گرفتیم، نسبت به همه آنها در جلسه اقتصادی تصمیم گرفتیم. ما در حد توان کشور، کشوری هستیم که در برخی امور قدم‌های خوبی برداشتیم مثلاً در ماه آینده وقتی یارانه پرداخت می‌شود هم آنجا اعتبار یک میلیونی به همه خانواده‌ها داده می‌شود و در مدت ۲۴ ماه از یارانه کم می‌شود. برای کسب و کارهایی که آسیب دیده‌اند هم رقمی را مدنظر قرار دادیم.

* همه مجامع بین المللی باید به وظایف خود عمل کنند. ما عضو بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هستیم و سهمیه خود را پرداخت می‌کنیم و بخشی از ذخایر ما در این صندوق است. اگر بنا باشد بین ایران و کشورهای دیگر تبعیض قائل شوند برای ما قابل تحمل نیست. بسیاری از کشورهای جهان به صراحت اعلام کردند که صندوق بین المللی پول باید به وظیفه خود عمل کند. ما در طول ۵۰ سال گذشته از این صندوق چیزی نخواستیم. اگر در این شرایط سخت به وظایفشان عمل نکنند دنیا قضاوت دیگری نسبت به آنها خواهند داشت.