کد خبر: ۲۹۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۶

آخرین وضعیت بوریس جانسون در بخش مراقبت‌های ویژه

دفتر نخست وزیری انگلیس شامگاه چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه اعلام کرد وضعیت جسمانی بوریس جانسون که از دوشنبه گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) بیمارستان بستری بوده، رو به بهبودی است.
بر اساس اعلام سخنگوی جانسون، او با این حال همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌ماند.

نخست وزیر انگلیس که دو هفته پیش به کرونا مبتلا شد، از دوشنبه (۱۸ فروردین) به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل و اعلام شد که وضعیت جسمانی او رو به وخامت است و با ماسک اکسیژن تنفس می‌کند.

سخنگوی جانسون عصر امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نخست وزیر همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) بستری می‌ماند اما وضعیت بالینی او پایدار است. وی افزود که بدن او به درمان‌های صورت گرفته پاسخ مثبت داده است.

ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس نیز عصر امروز در کنفرانس خبری روزانه دولت، وضعیت جانسون را مساعد توصیف کرد و گفت او روی تخت می‌نشیند و با تیم پزشکی تعامل مثبتی دارد.

وی افزود که وضعیت جانسون یادآور این واقعیت است که تا چه اندازه ویروس کرونا خالی از تبعیض و بی‌رحم است.

گزارش‌ها حاکی است که جانسون حدود یک ماه پیش در یکی از بیمارستان هایی که تعداد از بیماران کرونایی در آن بستری بودند حضور یافته بود و طبق اذعان خودش، با تمام افراد در آنجا دست داده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد کرده بود که چهار شرکت دارویی این کشور آماده همکاری با لندن برای درمان جانسون هستند. با این دفتر نخست وزیری انگلیس با توجه به اینکه روش درمان شرکت‌های یادشده به لحاظ بالینی تائید نشده، پیشنهاد واشنگتن را نپذیرفت.  

برخی کارشناسان پزشکی معتقدند که بهبودی کامل بیمارانی که به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می شوند، چندین هفته زمان می‌برد. نخست وزیر انگلیس از «دومینیک راب» وزیر امور خارجه خواسته تا هر جا که لازم شد امور دولت را هدایت کند.

منبع:ایرنا