کد خبر: ۲۹۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۲

مهدهای کودک در فهرست مشاغل زیان‌دیده از کرونا قرار گرفت

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی کشور، نام مهدهای کودک در زمره شغل‌های زیان‌دیده از کرونا گرفته است و مربیانی که در مهدها شاغل بوده‌اند، می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.
سعید بابایی در خصوص پیگیری‌های سازمان بهزیستی کشور در حوزه مهدکودک‌ها در روزهای تعطیل ناشی از کرونا گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مهدهای کودک تحت نظارت سازمان، تمامی فعالیت‌های اجرایی این مراکز از اوایل اسفند ۹۸ متوقف و این امر غیرمترقبه سبب زیان دیدن صاحبان و مربیان مهدهای کودک شده است. به گونه‌ای که حتی برخی والدین شهریه معوقه ماه‌های گذشته را پرداخت نکرده‌اند و این مساله باعث تاخیر در پرداخت حقوق مربیان مهدها شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور کاهش آسیب‌های وارده بر این مراکز، اقداماتی در راستای حمایت از آنها توسط سازمان انجام پذیرفته است، اظهار کرد: تسهیلات کم‌بهره بانکی مبتنی بر قرار گرفتن نام مهدهای کودک در لیست مشاغل زیان‌دیده از کرونا با دستور رئیس جمهور متعاقبا در اختیار مهدها (با شرط عدم خاتمه کار مربیان) قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به منظور حمایت از منافع عالیه کودکان بخشنامه‌ای در خصوص تاکید بر رعایت قرارداد بین والدین و مهد کودک به استان‌ها ابلاغ شده است.

بابایی در ادامه به مکاتبه سازمان با وزارت تعاون، کار و رفاه و اجتماعی جهت طرح مسائل و مشکلات مهدهای کودک و همچنین مکاتبه با معاون اقتصادی رئیس جمهور به منظور پیگیری درخواست معافیت از پرداخت مالیات در مهدهای کودک به مدت ۶ ماه اشاره کرد و گفت: در این درخواست به تأمین منابع لازم برای استفاده پرسنل مهد کودک از بیمه بیکاری، معافیت یا استمهال از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خود و پرسنل تا پایان بحران، استمهال اقساط بانکی صاحبان امتیاز مهدهای کودک و تخصیص تسهیلات و اعتبارات بلاعوض یا کم‌بهره بانکی، بهره‌مندی مهدهای کودک تحت نظارت سازمان به بهزیستی به عنوان کسب‌وکارهای زیان‌دیده ناشی از تعطیلی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و جبران بخشی از زیان وارده به آنها اشاره شده و مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی همچنین به مکاتبه با رئیس کل بانک مرکزی به منظور بهره‌مندی مهدهای کودک از تنفس ۳ ماهه در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی اشاره کرد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در پایان عنوان کرد: در سال ۹۸ بیش از ۷۰ میلیارد تومان در قالب طرح‌هایی همچون یک وعده غذای گرم، پرداخت شهریه کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت و ... به منظور حمایت از مهدهای کودک سراسر کشور اعطا شد.

منبع:ایسنا