کد خبر: ۲۹۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۰

پوتین و بن سلمان بر سر یکدیگر فریاد زدند؛ ولیعهد عربستان تهدید به جنگ کرد!

ایسنا نوشت: سایت میدل ایست آی اعلام کرد، قبل از نشست اخیر اوپک و شکست اعضا در رسیدن به توافقی درباره کاهش تولید نفت، درگیری لفظی میان محمد بن سلمان و ولادیمیر پوتین رخ داد.

منابعی به سایت میدل ایست آی اعلام کردند: ماه میلادی گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تماس تلفنی داشتند که این گفتگوی تلفنی به یک درگیری لفظی شدید میان دو طرف تبدیل شد و همین مسئله موجب نزاع میان دو طرف شده و عربستان تصمیم به افزایش تولید نفت گرفت و افزایش تولید نفت موجب پایین آمدن قیمت آن شد.

این مکالمه تلفنی قبل از نشست اوپک در ششم مارس صورت گرفت. در این نشست بزرگترین صادرکنندگان نفت در توافق بر سر کاهش تولید به رغم کاهش تقاضای جهانی به خاطر شیوع کرونا ناکام خوردند.

یک مسئول سعودی گفت: قبل از این نشست پوتین و محمد بن سلمان مکالمه تلفنی داشتند محمد بن سلمان خشمگین بود و هشدار داد و بعد تهدید کرد اگر توافقی حاصل نشود عربستان جنگ قیمت‌ها را آغاز خواهد کرد. در این مکالمه دو طرف صدایشان را روی یکدیگر بلند کردند. پوتین با این هشدار مخالفت کرد و مکالمه به پایان رسید.

میدل ایست آی اعلام کرد: محمد بن سلمان قبل از تماس با پوتین با جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تماس گرفت. کوشنر از محمد بن سلمان نخواست با پوتین تماس بگیرد اما او در جریان این تماس بود و به آن اعتراضی نکرد.

قیمت نفت بعد از نشست اخیر اوپک و شکست کشورها در توافقی درباره کاهش تولید به شدت پایین آمده است