کد خبر: ۲۹۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۸

پیشنهاد به عارف: استعفا بدهید/ شورایعالی سیاستگذاری نتیجه‌ای جز دودستگی نداشت/ موسوی لاری باید ۶ سال قبل استعفا می‌کرد

فارس نوشت: عضو سابق حزب اعتماد ملی گفت: پس از دستور رئیس دولت اصلاحات عارف به همراه ۵ مشاورش وارد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شدند و عبدالواحد موسوی‌لاری نیز به عنوان نماینده تام‌الاختیار خاتمی انتخاب شد، اما این شورا به جز دو دستگی محصول دیگری نداشته است.

عبدالواحد موسوی لاری دومین مقام مهم در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلب که سال ۹۱ آغاز به کار کرد، سه روز پیش (۵ اردیبهشت)، استعفا کرد و از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلب خواست که دست به اصلاح ساختار زده و  نقش مؤثرتری به احزاب دهد. همزمان با نامه استعفای موسوی لاری، انتقادات به عملکرد اصلاح‌طلبان در ریاست جمهوری، مجلس دهم و شورای شهر فعلی تهران پررنگ‌تر شده و اعتراضات به محمدرضا عارف ریاست شورای عالی اصلاح‌طلبان را بیشتر کرده است.

مهدی آیتی عضو سابق حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را از اساس غیرقانونی دانست و گفت: «اشتباه بزرگ اصلاح‌طلبان این بود که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را تعطیل و شورای عالی سیاست‌گذاری راه‌اندازی کردند.»

آیتی گفت: پس از دستور رئیس دولت اصلاحات عارف به همراه ۵ مشاورش وارد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شدند و  عبدالواحد موسوی‌لاری نیز به عنوان نماینده تام‌الاختیار خاتمی انتخاب شد، اما این شورا به جز دو دستگی محصول دیگری نداشته است.

عضو سابق حزب اعتماد ملی گفت: در استان‌ها در بین هواداران جبهه اصلاحات دو دستگی به وجود آمده، یک دسته طرفدار شورای هماهنگی هستند و یک دسته نیز طرفدار شورای عالی و همین دو دستگی سبب شده که اصلاح‌طلبان در استان‌ها به جان هم بیفتند.

آیتی  ادامه داد: اینکه موسوی لاری از سمت خود استعفا کرده امید رفتن اصلاحات به سمت نهادی قانونی و دارای ساز و کار حزبی را افزایش می‌دهد و می‌توان با انحلال شورای عالی اصلاح‌طلبان قدرت و اختیار را به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگرداند یا پارلمان اصلاحات راه‌اندازی کرد.

وی تأکید کرد: ‌شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید تصفیه شود،‌عارف باید استعفا کند و ۵ مشاور وی در این شورا هم باید کنار بروند. موسوی لاری هم باید ۶ سال قبل استعفا می‌کرد تا امروز به این نقطه نمی‌رسیدیم. اگر اصلاحات می‌خواهد به نقطه موفقی برسد باید از طریق آراء عمومی خود را بازسازی‌، ‌آسیب‌شناسی و نوسازی کند.