کد خبر: ۲۹۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۴

توسعه زنجیره ارزش در کارخانه ذوب آهن با تسهیلات بانک ملی ایران

کارخانه ذوب آهن اصفهان طی پنج دهه اخیر با تامین مالی و تخصیص اعتبارات بانک ملی ایران و توان متخصصان و صنعتگران داخلی به توسعه زنجیره ارزش در تولید فولاد دست یافته است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، کارخانه ذوب آهن اصفهان همواره نقش محوری در توسعه کشور داشته است و به پشتوانه تولید فولاد، تاثیرات مهمی در سایر صنایع کشور ایجاد کرده به گونه ای که احداث و توسعه صنایع مختلف به پشتوانه تولید در این کارخانه بوده است.

این واحدصنعتی با تولید بیش از 35 میلیون تن انواع مقاطع فولادی، ساختمانی و صنعتی در سال و به دلیل دارا بودن نیروی انسانی متخصص در توسعه کشور نقش آفرین است و تاکنون به آنچه هدف گذاری کرده بود؛ نظیر خودکفایی، بومی سازی، رونق تولید، توسعه ظرفیت ها، ارزآوری و جلوگیری از خام فروشی دست یافته است.

بانك ملی ایران طی سال های اخير با حضور در بخش‌های مهم تولید کارخانه ذوب آهن اصفهان که یک سرمایه ارزشمند ملی و به عنوان قطب تولید فولاد در کشور است مشارکت فعال داشته و با تامين مالي و گشایش اعتبارات اسنادی این واحد صنعتی بزرگ را در مسیر توسعه، کمک و حمایت کرده است.

با حمایت های صورت گرفته، این واحد صنعتی ضمن تامین نیازهای داخل توانسته بیش از سه هزار واحد پایین ‌دستی را تغذیه و برای هزاران نفر فرصت شغلی فراهم کند.

همچنین کارخانه ذوب آهن اصفهان توانسته به پشتوانه بانک ملی ایران که به عنوان حامی صنعت شناخته شده ضمن تکمیل زنجیره ارزش، جای خود را در بازارهای جهانی حفظ کند.

طهمورث جوانبخت معاون مالی و اقتصادی کارخانه ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران با تقدیر از بانک ملی ایران برای اقدامات مهم و مؤثر این بانک در حمایت از تولید ملی و جهش تولید اظهار داشت: بانک ملی ایران به عنوان بانک حامی حوزه تولید و صنعت کشور، نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در جهت ایجاد و توسعه این واحد صنعتی ایفا کرده که توانسته موجب رونق تولید، ارزآوری، عدم وابستگی، رشد صادرات، خودکفایی و جلوگیری از خام فروشی محصولات در این واحد صنعتی شود.

لازم به ذکر است، شرکت ذوب‌آهن اصفهان، نخستین و بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل ( صنعت حمل ونقل) در ایران است که با تولید انواع مقاطع فولادی، ساختمانی و صنعتی، محصولاتش به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود.
نیم قرن تولید و افتخار آفرینی این کارخانه، امروز شاهد نقش محوری این صنعت در اقتصاد کشور و ارزش آفرینی این کارخانه برای صنایع پایین دستی و تعامل با صنایع بالا دستی است.