کد خبر: ۲۹۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۱۲

بنیامین بالاخره عذرخواهی کرد!

مهر نوشت: قرنطینه طولانی‌مدت هنرمندان در خانه، سبب رو آوردن به فضای مجازی و گپ و گفت‌های «زنده» در اینترنت شده است؛ گفتگوهایی که طی هفته گذشته حاشیه‌هایی را هم به همراه داشت.

بنیامین بهادری قطعا یکی پرحاشیه‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ ایران در دهه اخیر است. این حواشی همه و همه مصداقی است برای ابراز تمایل خواننده «دنیا دیگه مث تو نداره» به حاشیه، که قطعا در کارزار صنعت موسیقی دنیا یکی از مولفه‌های دیده شدن و در بورس ماندن است.

اجرای قطعه «بوی عیدی» یا همان «کودکانه» در برنامه «دورهمی» مهران مدیری که از سوی شهیار قنبری و اسنفدیار منفردزاده (سازندگان اصلی قطعه با صدای مرحوم فرهاد مهراد) برای او به اتهام سرقت هنری دردسرهای زیادی درست کرد.

بنیامین بهادری پس از اجرای قطعه جنجالی «بوی عیدی» در برنامه «دورهمی» که برای او دردسرآفرین هم بود، ترجیح داد پس از اظهارات تند اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری در صفحات شخصی‌شان سکوت کند. اما شاید تصور هم نمی‌کرد که این واکنش‌های تند، موجب ایجاد یک موج رسانه‌ای جدید شود که این چنین او را تحت فشار قرار دهد. شرایطی که شاید در دیده شدن دوباره بنیامین بهادری آن هم بعد از مدت‌ها غیبت در رسانه‌ها و اجرا بی تاثیر نبود و برای او فضایی را ایجاد کرد که خواه ناخواه باید برای آن واکنشی می‌داشت.

بالاخره او خواسته یا ناخواسته تصمیم گرفت که شنبه شب سیزدهم اردیبهشت ماه در حضور طرفدارانش با خبرنگاران گفتگو کند، شرایطی که به لحاظ استانداردهای رسانه‌ای اصلا در چارچوب اصولی و قاعده مند قرار ندارد. چه بسا اینکه خبرنگاری تمایل داشته با او وارد چالش شود اما حجم وسیع طرفداران سینه چاک و علی القاعده واکنش‌های احساسی آنها به خواننده مورد علاقه‌شان اجازه حضور در این چالش را نداد. کما اینکه تجربه نشان داده وقتی خبرنگاری در این گفتگوهای زنده فضای مجازی حضور پیدا کرده و احیانا نقدی را برای فرد مصاحبه شونده وارد می‌کند این ماجرا اگر به مذاق هنرمند و طرفدارانش خوش نیاید سرنوشت غم انگیزی چون «ریپورت» شدن و مواجهه با انواع و اقسام دشنام‌ها  در انتظارخبرنگاراست!

به هرحال بنیامین بهادری در این گفتگو که به شدت پراسترس و مضطرب به نظر می‌رسید، ضمن تعریف آشفته و بدون چارچوب آنچه در پی حاشیه‌های حضورش در برنامه «دورهمی» و اجرای قطعه «بوی عیدی» تجربه کرد، دفتر موسیقی و شرکت ترانه شرقی را مقصر اصلی حاشیه‌های پیش آمده عنوان کرده و اذعان کرد که این قطعه اجرا شده از دفتر موسیقی وزارت ارشاد توسط مدیر برنامه‌های سابقش مجوز گرفته بود، اما در عین حال گفت: «چون اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری از مشاهیر موسیقی و ترانه هستند من در همین جا بابت پیش آمدن چنین شرایطی عذرخواهی می‌کنم. به هر حال این دو هنرمند از مشاهیر هستند و من نمی‌توانم به سادگی از این ناراحتی عبور کنم.»