کد خبر: ۲۹۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۳

بیماری مرموز در نیویورک جان ۳ کودک را گرفت

بنا بر اعلام فرماندار ایالت نیویورک، یک بیماری مرموز مربوط به ویروس کرونا، جان ۳ کودک را گرفته و ۷۶ نفر دیگر را در این ایالت گرفتار کرده است.
 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا، گفت یک سندروم مرموز در شهر نیویورک موجب شد سه کودک جان خود را از دست بدهند و ۷۶ نفر دیگر بیمار شده‌اند. این پدیده رو به افزایش و نگران‌کننده از هفته پیش آغاز شده است.

این سندروم، یک التهاب سندروم شوک سمی که بر پوست، چشمها، رگ‌های خونی قلب تاثیر می‌گذارد، می‌تواند کودکان را به شدت بیمار کند و برخی والدین درخواست دستگاه تنفس مصنوعی کرده‌اند. بسیاری از نشانه‌های این بیماری، شباهت‌هایی به یک بیماری نادر کودکان به نام «بیماری کاواساکی» دارند. بیماری کاواساکی می‌تواند موجب التهاب رگ‌های خونی بویژه رگ‌های کرونری شود.

کومو در یک نشست توجیهی روزانه گفت: «این بیماری جان سه کودک را در نیویورک گرفته است. این موضوعی جدید و رو به افزایش است.»

نیویورک تایمز نوشت: آنچه تاکنون موجب آرامش ذهنی والدین و کارشناسان سلامت عمومی می‌شد این عقیده بود که عمدتا کودکان در برابر ویروس کرونا و بیماری که به وجود می‌آورد در امان هستند؛ بیماری که تنها در شهر نیویورک جان بیش از ۲۱ هزار نفر را گرفته است. اما این احساس آرامش این هفته متزلزل شد.

چند مورد دیگر هم در ایالت‌های دیگر از جمله لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی و کالیفرنیا و دست‌کم ۵۰ مورد در کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، سوئیس، اسپانیا و ایتالیا گزارش شده است.

کومو گفت بسیاری از کودکان که برخی از آن‌ها نوپا هستند، زمانی که به بیمارستان آورده شده‌اند هیچ نشانه‌ای از مشکلات تنفسی مرتبط با ویروس کرونا نداشته‌اند، ولی آزمایش همه آن‌ها در خصوص ابتلا به کرونا یا آنتی بادی‌های آن مثبت بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران