کد خبر: ۲۹۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۲۰

۵ روش سریع برای کاهش قند خون

قند خون بالا وقتی رخ می‌دهد که بدن شما نتواند قند را از خون به داخل سلول منتقل کند و در صورت عدم کنترل این شرایط، می‌تواند به دیابت منجر شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ گزارش داد که ۱۲-۱۴ ٪ از بزرگسالان ایالات متحده مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند، در حالی که ۳۷-۳۸ ٪ در دیابت نوع ۱ طبقه بندی شدند. این بدان معنی است که ۵۰ ٪ از بزرگسالان آمریکایی مبتلا به دیابت ارثی یا اکتسابی هستند.
به نقل از هلث لاین، گرچه برای درمان دیابت حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، اما می‌توانید با برخی از روش‌های ساده وضعیت افزایش قند خود را به سرعت کنترل کنید:

به طور منظم ورزش کنید
ورزش منظم می‌تواند به شما در کاهش وزن و افزایش حساسیت به انسولین کمک کند. افزایش حساسیت به انسولین بدان معنی است که سلول‌های شما قادر به استفاده از قند موجود در جریان خون شما هستند. ورزش همچنین به عضلات شما کمک می‌کند تا از قند خون برای انرژی و انقباض ماهیچه‌ها استفاده کند. اشکال خوب ورزش شامل وزنه برداری، قدم زدن سریع، دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا و موارد مشابه است.

مصرف کربن را کنترل کنید
بدن شما کربوهیدرات‌ها را به داخل قند‌ها (بیشتر گلوکز) تجزیه می‌کند و سپس انسولین قند‌ها را به سلول‌ها منتقل می‌کند. هنگامی که بیش از حد کربوهیدرات مصرف می‌کنید یا در عملکرد انسولین مشکل دارید، این فرایند از بین می‌رود و سطح قند خون بالا می‌رود. با این وجود چندین کار وجود دارد که می‌توانید در این باره انجام دهید. شمارش کربوهیدرات یا استفاده از سیستم تبادل مواد غذایی یک روش رایج است. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که این روش‌ها همچنین می‌توانند به شما در برنامه ریزی مناسب وعده‌های غذایی کمک کنند بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات به کاهش قند خون و جلوگیری از افزایش قند خون کمک می‌کند.

فیبر مصرفی خود را افزایش دهید
فیبر باعث کاهش هضم کربوهیدرات و جذب قند می‌شود. به همین دلایل باعث افزایش تدریجی سطح قند خون می‌شود. علاوه بر این، نوع فیبر شما می‌توانید نقش داشته باشد. دو نوع فیبر وجود دارد: نامحلول و محلول. اگرچه هر دو مهم هستند، به طور خاص نشان داده شده است که فیبر محلول باعث کاهش قند خون می‌شود علاوه بر این، یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند با بهبود کنترل قند خون و کاهش قند خون دیابت نوع ۱ کمک کند. غذا‌هایی که فیبر زیادی دارند شامل سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات کامل هستند.

آب بنوشید
نوشیدن آب کافی ممکن است به شما در حفظ سطح قند خون در حد سالم کمک کند. علاوه بر جلوگیری از کم آبی بدن، به کلیه‌های شما کمک می‌کند قند خون اضافی را از طریق ادرار بیرون بیاورند. یک مطالعه مشاهده‌ای نشان داد، افرادی که آب بیشتری می‌نوشند، خطر ابتلا به قند خون بالا را ندارند. نوشیدن آب به طور مرتب خون را هیدراته می‌کند، سطح قند خون را کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

 کنترل سطح استرس
استرس می‌تواند سطح قند خون شما را تحت تأثیر قرار دهد هورمون‌هایی مانند گلوکاگون و کورتیزول در طول استرس ترشح می‌شوند. این هورمون‌ها باعث بالا رفتن سطح قند خون می‌شوند /یک مطالعه نشان داد که ورزش، آرامش و مراقبه باعث کاهش معنی دار استرس و کاهش قند خون برای دانش آموزان می‌شود. ورزش‌ها و روش‌های آرامش بخش مانند یوگا و کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی نیز می‌توانند مشکلات ترشح انسولین را در دیابت مزمن اصلاح کنند.