کد خبر: ۲۹۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۸

ترامپ: قرص هیدروکسی کلروکین می‌خورم!/ پمپئو گفت بازرس را اخراج کنم

رئیس جمهور ایالات متحده بار دیگر درباره درمان کرونا ویروس نسخه تجویز کرد و گفت که هروز داروی ضدمالاریا را می خورد او همچنین گفت که وزیر خارجه اش خواسته که بازرس کل اخراج شود.
وب سایت شبکه خبری سی ان ان نوشت: دونالد ترامپ ییس جمهوری آمریکا گفت که یک داروی ضد مالاریا مصرف می‌کند تا در صورت ابتلا به کووید-۱۹ علایم این بیماری را کاهش دهد.

 ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که از «یک هفته و نیم» پیش داروی «هیدروکسی کلروکین» و یک مکمل زینک (روی) مصرف می‌کند. ترامپ در هفته‌های گذشته بر خلاف نظر کارشناسان پزشکی تلاش کرد تا این دارو را به عنوان یک درمان احتمالی برای کووید-۱۹ معرفی کند.

 این دارو می‌تواند باعث بروز عوارض جدی در برخی بیماران شود و تاکنون تأثیر آن در مبارزه با کرونا مشخص نشده است.

ترامپ اظهار کرد که پزشکان، مصرف این دارو را به وی توصیه نکرده‌اند بلکه خودش آن را از پزشکان کاخ سفید درخواست کرده است.

پمپئو گفت اخراج کن!

رئیس جمهور ایالات متحده که این روزها گرفتار یک اخراجی دیگر شده است، گفت که بازرس کل وزارت خارجه این کشور را به درخواست «مایک پمپئو» وزیر خارجه برکنار کرده است.

به گزارش سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده با اظهار نظر در مورد تصمیم خود مبنی بر اخراج استیو لینیک، بازرس کل وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت: «مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این درخواست را از من کرد و از من خواست این اقدام (اخراج لینیک) را انجام دهم.»

وی هم‌چنین درباره‌ی استیو لینیک، بازرس کل وزارت امور خارجه ایالات متحده اظهار کرد: «من این آقا را نمی‌شناسم. مایک (پامپئو) این درخواست را از من کرد و من این کار را انجام دادم. من از انجام این کار خوشحال هستم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تأکید بر اینکه وی دقیقاً دلیل عزل بازرس کل وزارت امور خارجه را نمی‌داند گفت که فکر می‌کنم با بازرس کل وزارت خارجه بسیار ناعادلانه رفتار کرده‌ایم.

وی هم‌چنین گفت: «شاید او فکر کند که با او رفتار ناعادلانه‌ای صورت گرفته است. این بازرس کل (استیو لینیک) مردی بود که با پامپئو اختلاف نظر داشت.»

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که لینیک در حال تحقیق درباره این مسأله بوده که پمپئو یکی از کارکنان وزارت خارجه را مسؤول کرده بود تا کارهای شخصی‌اش را انجام داده و سگش را به گردش ببرد.

ترامپ گفت که برکناری این مقام آمریکایی به علت تحقیقات وی در خصوص پمپئو نبوده است. وی از برکناری لینیک ابراز رضایت و از تصمیمش در این مورد دفاع کرد.

به گزارش ایرنا، در همین حال، پمپئو در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست گفت که وی به ترامپ پیشنهاد داده بود تا لینیک را برکنار کند اما این یک اقدام تلافی‌جویانه نبود.

از سوی دیگر، «الیوت انگل» رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اخراج بازرس کل وزارت خارجه این کشور احتمالاً به دلیل تحقیقاتش در خصوص اعلام وضع اضطراری از سوی ترامپ برای فروش سلاح به عربستان سعودی بوده است.

ترامپ سال گذشته در ارتباط با تنش‌هایی که با ایران به وجود آورد، وضع اضطراری اعلام کرد تا از این طریق کنگره را برای فروش ۸ میلیارد دلار سلاح، که بخش زیادی از آن به عربستان بود، دور بزند.
ترامپ می‌گوید که پامپئو از او خواسته است تا بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا را اخراج کند.