کد خبر: ۲۹۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۲۷

تصویر آخرالزمانی از زلزله ۷ ریشتری تهران؛ واقعی یا تخیلی؟

زلزله هفته گذشته تهران بسیاری را نسبت به احتمال وقوع زلزله ۷ ریشتری ترساند.
مهدی معتق، استاد دانشگاه لایبنیتز هانوفر و مرکز علوم تحقیقات زمین آلمان، در رابطه احتمال وقوع ۷ ریشتری در تهران گفت: همه این‌ها احتمال است و فقط بحث ایران نیست. در خود کالیفرنیا هم چنین بحث‌هایی وجود دارد. به هر حال باید قبول کنیم در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که خطر وقوع زلزله در آن وجود دارد. اما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم زلزله‌ای می‌آید یا نه. نباید خیلی خوش‌ خیال باشیم و بگوییم چون این موضوع فقط یک احتمال است نباید کاری کنیم. از طرفی هم باید جوری برنامه‌ریزی کنیم که همیشه آماده باشیم، حالا ممکن است این زلزله با بزرگای ۷ ریشتر سال دیگر رخ بدهد، ممکن است یا صد سال دیگر هم این اتفاق رخ ندهد.

او در رابطه با تصاویر آخرالزمانی ارائه شده درباره کروناویروس گفت: اید از خودشان این سوال را بپرسید، بله کشور از نظر بلایای طبیعی در معرض زلزله، آتش‌فشان و ... قرار دارد. این‌ها در کشورهای دیگر هم وجود دارد. چون تمرکز جمعیتی تهران زیاد است، قطعا وقوع یک زلزله می‌تواند مشکلات زیادی به همراه داشته باشد.

معتق ادامه داد: به همین دلیل باید آماده باشیم، اگر آماده باشیم زلزله ۷هم نمی‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. اما اگر آمادگی نداشته باشیم، این زلزله می‌تواند برای ما مشکلات آخرالزمانی ایجاد کند.اما خود من به شرط این که موارد مختلف رعایت شوند به آن تصویر آخرالزمانی اعتقادی ندارم.