کد خبر: ۲۹۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۱۴

سخنرانی روز قدس قالیباف در یک مکان متفاوت/ با تدبیر سردار سلیمانی اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه یک متر هم نتوانست به خاک لبنان تجاوز کند

تسنیم نوشت: منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس یازدهم گفت: ‌با پیروزی انقلاب اسلامی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس اعلام شد که نشان از بینش و آینده‌نگری امام(ره) است.

محمدباقر قالیباف عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه خدا را شاکریم که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار دلها و مجاهد بزرگ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گرد هم آمده‌ایم اظهار داشت: امروز روز قدس و فتح خرمشهر است و نام شهید سلیمانی برای همیشه تاریخ با این دو حادثه بزرگ تاریخی عجین شده است.

وی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در تحقق آرمان‌های قدس بیان کرد: رژیم اشغالگر قدس این رژیم نامشروع، شرور، ظالم و آدم‌کش در سال ۱۹۴۸ میلادی توسط قدرت‌های استعماگر انگلیس و آمریکا در سرزمین فلسطین شکل گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان اینکه از زمان شکل‌گیری این حکومت غاصب در منطقه خاورمیانه، آغاز بحران، ناامنی و مشکلات را در این منطقه شاهد بودیم افزود: این رژیم منحوس از زمان شکل‌گیری، روز به روز تقویت شده و کشورهای عربی و اسلامی نتوانستند مقاومت و مقابله درستی را با این رژیم انجام دهند.

وی با یادآوری اینکه در دهه ۶۰ میلادی کشورهای عربی در مقابل رژیم صهیونیستی کنار هم قرار گرفتند گفت: اما این کشورها شکست خوردند و رژیم صهیونیستی توانست بخش عمده‌ای از سرزمین فلسطین و صحرای سینا را به اشغال خود در بیاورد.

قالیباف با اشاره به اینکه جبهه عربی که آن زمان در برابر اسرائیل ایستادند وابسته به ابرقدرت‌های آن زمان بودند افزود: این کشورها متکی به فرهنگ اسلامی، قرآنی، و حتی مردم خودشان نبودند و انسجام لازم را نداشتند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۹۷۸ انورسادات به قرارداد کمپ دیود تن داده و رژیم صهیونیستی را در سرزمین فلسطین تثبیت کرد ادامه داد: سال بعد انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید و امام خمینی(ره) در سال ۵۸ جمعه پایانی ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند و این نشان از بینش و باور عمیق امام خمینی(ره) داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه پس از پیروز انقلاب اسلامی ایران و پس از این نامگذاری سال به سال روز قدس فراگیرتر شد تصریح کرد: پس از آن بود که حمایت از قدس و مردم فلسطین یکایک کشورهای اسلامی را در بر گرفت و همه آزادی‌خواهان و آزادگان جهان با این حرکت همراهی کردند.

وی با بیان اینکه در این فضا بود که مردم نیز وارد این جبهه شدند و مبارزه با صهیونیست در راستای تفکر اسلامی شکل گرفت افزود: پس از آن بود که همه با همه گرایش‌ها و مذاهب بیدار شدند و این بار دیگر مبارزه در دولت‌ها نبود و حتی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی همراهی هم کردند.

قالیباف با اشاره به اینکه در فاصله پیروزی انقلاب تا سال دو هزار میلادی بسیاری گروه‌های اسلامی چون حماس و جهاد اسلامی شکل گرفته و پیش رفتند گفت: برخی گروه‌ها تنها مبارزه کردند و برخی در کنار مبارزه جنبه‌های سیاسی را هم دنبال کردند و البته برخی نیز از مسیر مبارزه فاصله گرفتند و به سمت مذاکره رفتند.

وی با بیان اینکه از اینجاست و در زمانی که برخی گروه‌ها توان لازم را برای مقابله با صهیونیست نداشتند شهید سلیمانی وارد جبهه قدس شدد افزود:  شهید سلیمانی با سنت‌های اللهی در مقابل مستکبران و کسانی که ظلم و جنایت می‌کنند ایستاد و باور داشت که قانون اللهی را نه می‌توان تبدیل کرده و نه تحریف کرد.

منتخب مردم ‌تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال ۲۰۰۶ میلادی رژیِم صهیونیستی با توان نظامی بیشتر به جنوب لبنان حمله کرد و حتی نتوانست در جنگ ۳۳ روزه یک متر به خاک لبنان تجاوز کند و این تدبیر و ویژگی سردار سلیمانی است.

 وی با بیان اینکه برداران اهل سنت ما در غزه ۵۵ روز در محاصره کامل قرار داشتند افزود: مبارزان فلسطینی در غزه که روزی با سنگ مقابل صهیونیست‌ها می‌ایستادند امروز با موشک برابر رژیم ایستادند و در این جنگ این رژیم صهیونیستی بود که تقاضای آتش‌بس می‌دهد و این منطق اندیشه اسلامی و انقلاب اسلامی و سنت‌های اللهی است.

قالیباف با عنوان اینکه حیات رژیم ننگین صهیونیستی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد گفت: در بخش نخست ۳۵ سال اولی است که روز به روز بدست آمریکا و انگلیس تقویت شد و دوران ضعف کشورهای عربی و اسلامی بود.

وی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دوران دوم حیات رژیم منحوس اسرائیل آغاز شد افزود: این دوران زمان عزت امت اسلامی است و کشورهای اسلامی ایستادند و رژیم صهیونیستی را در دوره افول خودش قرار دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از روزی که روز قدس اعلام شد و مجاهدانی چون سردار سلیمانی به صحنه آمدند و از زمانی که ملت اسلامی تحت فرماندهی امام(ره) و رهبر معظم انقلاب انجام وظیفه کردند روز به روز تقویت شدند گفت: این زمان بود که استراتژی رژیم صهیونیستی را با شکست روبرو کرد.

وی با اشاره به اینکه استقامت شهدای مدافع حرم از سرزمین‌های اسلامی طراحی استراتژیک اسرائیل را در بن بست قرار داد تصریح کرد: امروز قدرت نظامی اسرائیل در محدوده اشغالی خودش محصور شده است و در حوزه سیاست داخلی و اداره کشورش دچار بحران است.

قالیباف با بیان اینکه امروز دو حزب بزرگ رژیم صهیونیستی رو به تضعیف رفتند و احزاب کوچک تشکیل دادند گفت: انسجام سیاسی در اسرائیل از بین رفته و امروز رژیم صهیونیستی دچار بحران هویت است.

وی با بیان اینکه امروز اگر بحث معامله قرن مطرح می‌شود برای آن است که این بن بست استراتژیک را بشکنند و متاسفانه امروز برخی کشورها چون مصر و عربستان می‌خواهند اجازه ندهند که رژیم صهیونیستی به بن بست برسد تصریح کرد: یقیقنا خواب طرح جدید آمریکا با عنوان معامله قرن با شکست روبه رو خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باید از شهید سلیمانی الگو بگیریم که چگونه آرمان انقلاب را محقق کرد و انشاءالله تا ۲۵ سال آینده شاهد حذف رژیم اشغالی باشیم و مردم این سرزمین با هر دین و آیینی با آرامش و بدون صهیونیست در کنار هم زندگی کنند افزود: این آرزوی اسرائیل بود که در مرزهای ما مستقر شده و با ما بجنگد اما مجاهدان و رزمندگان جبهه اسلامی و همه امت اسلامی از شبه قاره هند تا دریای مدیترانه و در جولان و بغل گوش اسرائیل با او در حال مبارزه هستند.