کد خبر: ۲۹۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۹

هلال‌احمر شرایط ازدواج جوانان را آسان می‌کند

فارس نوشت: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: جمعیت هلال‌احمر تاکنون به‌صورت آشکار به ازدواج آسان و صحیح ورود نکرده ولی این مهم جزو برنامه‌های کاری جمعیت هلال‌احمر است.

محمد گل‌فشان صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران یک نهاد مردمی و عام‌المنفعه است.

وی با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی در راستای تسریع در امر خدمت‌رسانی به مردم، بیان داشت: وظیفه اصلی هلال‌احمر، امداد و نجات در حوادث مختلف مثل زلزله و سیل و همچینن بیماری کرونا است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به نقش‌آفرینی هلال‌احمر در مبارزه و مهار بیماری کرونا، مطرح کرد: این مجموعه یکی از دستگاه‌هایی که در امر پیشگییری و مهار بیماری کرونا اقدامات خوبی انجام داده و در ستاد مبارزه با این بیماری توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است.

گل‎‌فشان با تأکید بر اینکه در مجموعه هلال‌احمر هفت اصل انسانیت، داوطلبانه‌بودن، جهان‌شمولی، یگانگی، استقلال، بی‌غرضی، بی‌طرفی باید رعایت شود، عنوان کرد: به دنبال خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم و آسیب‌دیدگان از حوادث هستیم.

وی با اشاره به تنوع حوادث طبیعی در کشور و نزدیکی این حوادث به همدیگر، بیان داشت: در کشور ایران با تنوع حوادث طبیعی( سیل، زلزله، طوفان و غیره) مواجه‌ایم که متأسفانه این حوادث بسیار به هم نزدیک هستند که از این موضوع از خصوصیات جغرافیایی کشور است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه یکی از دستگاه‌هایی که در جمعیت هلال‌احمر فعالیت می‌کنند سازمان جوانان است، تبیین کرد: این سازمان وظیفه آموزش و و سازمان‌دهی جوانان را برعهده دارد تا در حوادث مختلف به کمک مردم می‌آیند.

گل‌فشان به موقوفات گسترده در جمعیت هلال‌احمر اشاره و با تأکید بر اینکه هلال‌احمر یکی از دستگاه‌هایی است که بیشترین موقوفات را دارد، مطرح کرد: بحث وقف در این مجموعه همچنان جاری و ساری است و دقت در این امر مهم از موضوعاتی است که به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سیل لرستان و زلزله سرپل ذهاب یکی از دستگاه‌هایی که بالاترین میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی را داشته هلال‌احمر بوده لذا سعی ما بر این بوده و هست که این امانت‌ها را به‌درستی و به جا برای مردم هزینه کنیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور عنوان کرد:یکی از مشکلات ما در حوادث طبیعی این است که علاوه بر مردم منطقه مردم اطراف هم برای دریافت کمک‌ها هجوم می‌آورند که این موضوع یکی از بزرگترین مشکلات و چالش‌های پیش روی هلال‌احمر است لذا امیدواریم روز به‌روز این موضوع ساماندهی بهتری شود تا مردم آسیب‌دیده از خدمات بهتر و بیشتری بهره‌مند شوند.

گل‌فشان با اشاره به موضوع ترویج ازدواج صحیح و آسان در مجموعه هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر تاکنون به‌صورت آشکار به ازدواج آسان و صحیح ورود نکرده  ولی این مهم جزو برنامه‌های کاری جمعیت هلال‌احمر است تا بتوانیم با آموزش‌ها و توصیه‌های دینی، موضوع ازدواج در سنین بالا کمرنگ و در سنین پایین پررنگ‌تر شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در هلال‌احمر به‌هیچ وجه اجازه نداریم در امور سیاسی دخالت و طرف جناح خاصی را در برنامه‌ها و فعالیت‌ها داشته باشیم، عنوان کرد: در این مجموعه سعی‌مان بر این است که خدمت به مردم رنگ و بوی خاصی پیدا نکند و بتوانیم خدمت‌گذار مردم باشیم نه جناج و مذهب و گروه خاصی.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور از اختصاص سه دستگاه مینی‌بوس به هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد و مطرح کرد: نیروهای جوان امدادی این سازمان داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی با سازمان همکاری می‌کنند.

گل‌فشان از سفر به استان‌های مختلف کشور جهت بررسی استعدادها و مشکلات جوانان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر بازنگری مجموعه جوانان استان‌ها در دستور کار قرار دارد و اگر جوانانی قوی داشته باشیم داوطلبان و نیروهای امدادی خوب و مقتدری خواهیم داشت.