کد خبر: ۲۹۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
خوشبختی اغلب آسانتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. گرچه در روزگاران کرونا زده اکنون بسیاری از افراد احساسات منفی و حتی افسردگی دارند، اما شاید بتوان با ترفند‌هایی ساده و ارزان قیمت شاد زیستن را تمرین کرد.
یک خبر خوب این است که راه‌های زیادی برای بهبود روحیه شما حتی در این اوقات استرس زا وجود دارد و همه آن‌ها نیز پشتوانه علمی دارند:

برای خودتان گل بخرید
چرا باید منتظر بمانید تا شخص دیگری یک دسته گل را برای شما به ارمغان بیاورد. شاید بهتر باشد گاهی خودتان برای خودتان گل بخرید. یک مطالعه روانشناسی منتشر شده در ژورنال Evolutionary Psychology نشان می‌دهد که خرید گل می‌تواند روحیه شما را تا سه روز تقویت کند.

لباس روشن بپوشید
وقتی پای خوشحالی شما به میان می‌آید، بهتر است نگاهی به کمد لباس‌های خود نیز داشته باشید. بسیاری از ما ناخواسته لباس‌های تیره و خنثی می‌پوشیم. این نوع لباس‌ها روی روحیه ما تاثیر منفی می‌گذارند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ از دانشگاه هرتفوردشایر در انگلستان نشان داد که زنان هنگام احساس غم و اندوه لباس‌های تیره‌تر می‌پوشند. بهتر است لباس‌های شادتر بپوشیم.

شمع‌های معطر را روشن کنید
دفعه بعد که تصمیم گرفتید نور خانه را کاهش دهید، شاید بهتر باشد شمع روشن کنید. شمع‌ها احساساتی بسیار مثبت را برای شما و سایر اعضای خانواده رقم می‌زنند و باعث می‌شوند احساساتی بسیار مثبت‌تر نسبت به خود و سایرین داشته باشید. درواقع شمع‌های معطر باعث آرامش می‌شوند.

برخی از فیلم‌های خانگی قدیمی را تماشا کنید
گاهی اوقات بازگشت به روز‌های خوش گذشته، همه چیز را برای بالا بردن سطح شادی فراهم می‌کند، مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در ژورنال «شخصیت و روانشناسی اجتماعی» منتشر شد، نشان داد که نوستالژی‌های شاد قدیمی می‌تواند باعث افزایش خوش بینی شود، بنابراین فیلم‌های خانگی قدیمی شاد یا ورق زدن آلبوم خاطرات خوب می‌تواند روحیه شما را بهبود بخشد.

موسیقی گوش کنید
مهم نیست که در حال کار هستید یا قدم می‌زنید، در هر شرایطی موسیقی گوش دادن می‌تواند تاثیری بسیار مثبت روی روحیه شما و احساس شادی داشته باشد. موسیقی می‌تواند سلامت روان شما را با کاهش افسردگی و اضطراب بهبود بخشد و باعث شود احساس کلی شما شادتر باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: