کد خبر: ۲۹۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۴

بزرگ‌ترین اشتباه آرایشی خانم‌ها چیست؟

بسیاری از بانوان در سراسر جهان به آرایش ظاهری خود اهمیت زیادی می‌دهند. برخی بانوان به ویژه در هوای گرم یک آرایش سبک و تابستانی را ترجیح می‌دهند. اما گاهی همین سادگی هم با یک اشتباه بزرگ همراه می‌شود.
بسیاری از خانم‌ها بدون توجه به تاریخ خرید و انقضای لوازم آرایش خود، از این لوازم استفاده می‌کنند. این در حالی است که تمامی لوازم آرایش استاندارد و معتبر تاریخ انقضا دارند و بی توجهی به این تاریخ انقضا می‌تواند عوارضی جدی برای پوست شما داشته باشد و حتی باعث تحریک و عفونت شود.

مرطوب کننده ها: یک سال
اغلب مرطوب کننده‌هایی که به جای مواد نگهدارنده مصنوعی از مواد طبیعی استفاده می‌کنند، خود را برای مدتی طولانی از آلودگی باکتری‌ها و همچنین جایگزین‌های مصنوعی محافظت نمی‌کنند و خیلی زود خراب می‌شوند.

پاک کننده‌های مایع: حداکثر شش ماه
مواد مایع پاک کننده صورت چند منظوره، پاک کننده‌های آرایش و مرطوب کننده‌ها دارای کوتاهترین تاریخ‌های انقضا هستند، زیرا آب باعث رشد باکتری‌ها می‌شود.

کانسیلر: یک سال
کانسیلر‌ها از روغن‌ها و مواد آبرسان استفاده می‌کنند تا با پوششی صاف صورت را بپوشانند و این به معنای ماندگاری کوتاه‌تر است. اگر کانسیلر شما به نظر خشک می‌رسد، گلوله شده یا تغییر رنگ داده است، آن را بیرون بریزید.

کرم پودر: تا دو سال
بافت خشک رشد باکتری‌ها را دشوار می‌کند، اما شما هنوز هم باید از وسایل آرایشی تمیز استفاده کنید، دست‌های خود را قبل از استفاده بشویید و گاهی اوقات لایه بالایی کرم پودر خود را تمیز کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

رژ لب: یک تا دو سال
یکی از قسمت‌های کیف لوازم آرایش که اغلب پر مصرف است، بخش رژ لب‌ها است، اما حتی رژ لب‌ها نیز در صورت عدم استفاده فاسد می‌شوند و تغییر بو و کیفیت می‌دهند؛ بنابراین بد نیست گاهی به رژ لب‌های خود نیز سر و سامانی داده و موارد خراب شده را دور بریزید.