کد خبر: ۲۹۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۸

آغاز سونامی اخراج کارمندان/ شرکت‌های هواپیمایی صدها هزار کارمند خود را اخراج می‌کنند

فارس نوشت: شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی که به خاطر شیوع ویروس کرونا، به شدت آسیب دیده‌اند، در حال اخراج پر حجم کارمندان خود هستند.

به گزارش راشاتودی، شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی که به خاطر شیوع ویروس کرونا، اعمال محدودیت در مبادی ورودی‌ کشورها و در نتیجه کاهش شدید تقاضا برای مسافرت‌های هوایی به شدت آسیب دیده‌اند، به سمت اخراج پر تعداد کارمندان خود روی آورده‌اند.

این مسئله باعث شده تا نه تنها صدها هزار نفر بیکار شوند بلکه با توجه به آنکه امید به بهبود سریع اوضاع روز به روز کمتر می‌شود، پیش‌بینی‌ها حاکی از شدت گرفتن روند اخراج کارمندان شرکت‌های هواپیمایی ‌است.

شرکت‌های هواپیمایی بزرگ اروپایی، اعلام کرده‌اند که مجبور هستند ده‌ها هزار نفر از کارمندان خود را با توجه به چشم انداز بسیار ضعیف در مسافرت‌های هوایی در میان مدت اخراج کنند.

برایان استروتون، دبیرکل انجمن خلبانان شرکت‌های هواپیمایی انگلیس، می‌گویند کارمندان صنعت هوانوردی با سونامی اخراج، مواجه هستند.

شرکت‌هایی نظیر ریان ایر، لوفت‌هانزا، بریتیش ایرویز، اسکاندیناوین ایرلاینز، ایرفرانس-KLM، ‌ قصد دارند در مجموع ۳۲ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کنند.

شرکت ریان ایر ایرلند، اعلام کرده که ۳ هزار نفر از کارمندانش را اخراج و ۹۹ درصد از پروازهای خود را تا ماه ژوئن، لغو نگه خواهد داشت.

شرکت بریتیش ایرویز هم ۱۲ هزار از کارمندان را اخراج می‌کنند و شرکت SAS هم ۵ هزار نفر را از کار بیکار می‌کند.

شرکت ایویجت، نیز دیروز  اعلام کرد ۳۰ درصد از کارمندانش را تعدیل و ناوگانش را کاهش خواهد داد.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید که اتخاذ این تصمیمات بسیار سخت بوده است.

وی گفت ما می‌خواهیم که مطمئن شویم از بحران کرونا به سلامت عبور خواهیم کرد و رقابت پذیری ما افزایش خواهد یافت.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا به شمار می‌رود و اخیرا با دولت آلمان، برای دریافت کمک ۹ میلیارد یورویی توافق کرده همچنان به اخراج ۱۸ هزار نفر از کارمندانش اصرار دارد.

این شرکت هواپیمایی همچنین درخواست کاهش ساعت کاری ۸۷ هزار نفر از ۱۳۵ هزار نفر کارمند خود را داده است.

شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک، متعلق به ریچارد برانسون نیز قصد دارد برای گذر از بحران کرونا، ۳ هزار کارمند خود را اخراج کند.

شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت اروپایی نیز، در حال فشار آوردن به فرودگاه‌ها برای پایین آوردن هزینه‌ها هستند.

در حالی که شیوع ویروس کرونا، به کاهش ۹۶ درصدی پروازها در آمریکا منجر شده، شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی که می‌خواهند از کمک دولت این کشور بهره‌مند شوند، اجازه تعدیل نیرو نداشته و باید به شکلی حداقلی پروازهای خود را با کمترین مسافر، برقرار نگه دارند.

البته این ممنوعیت تا روز ۳۰ سپتامبر پابرجاست.

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز، دیروز اعلام کرد که قصد دارد ۳۰ درصد از کارمندان پست‌های مدیریت و کارمندان بخش‌های پشتیبانی خود را که حدود ۵ هزار نفر می‌شود از کار برکنار کند. چرا که شیوع کرونا هزینه سنگینی روی دست شرکت گذاشته است.

این شرکت در سال ۲۰۱۹ تعداد ۱۳۰ هزار کارمند داشته که ۳۹ هزار نفر آنها تاکنون یا بازنشسته پیش از موعد شده‌اند و یا داوطلبانه شغل خود را ترک کرده‌اند.

از جمله دیگر شرکت‌های هواپیمایی جهان که به اخراج کارمندان روی آورده است، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز است که هشدار داده به خاطر کاهش شدید تقاضا برای مسافرت‌های هوایی با مازاد سنگین تعداد کارمندانش مواجه است.

صنعت هوانوردی جهانی یکی از بخش‌هایی است که به خاطر شیوع کرونا، بیشترین خسارت را دیده، به گونه‌ای که انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی هشدار داده است به خاطر کووید ۱۹ شرکت‌های هواپیمایی جهان، ۳۱۴ میلیارد دلار سود از دست رفته خواهند داشت.

از جمله شرکت‌های هواپیمایی که به خاطر شیوع کرونا، ورشکست شده و یا فعالیت خود را متوقف کرده‌اند می‌توان به فلای بی انگلیس، ویوجین استرالیا، ترنس استیتز ایرلاینز آمریکا، کامپاس ایرلاینز آمریکا، ایرایتالیا، شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی و دو شرکت آوینکا و LATAM آمریکای جنوبی اشاره کرد.