کد خبر: ۲۹۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۷

نخستین مرگ چین در چند هفته/ پزشک افشاگر بیمارستان ووهان تسلیم کرونا شد

پزشکی که در افشاگری ظهور و شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان با دکتر لی ونلیانگ همکاری کرده بود، سرانجام پس از چهار ماه مبارزه با کووید-۱۹ هفته گذشته از دنیا رفت.
به نقل از گاردین، هو وی‌فنگ نخستین شهروند چینی در چند هفته اخیر است که قربانی کرونا می‌شود. تلویزیون دولتی چین CCTV خبر مرگ ارولوژیست بیمارستان مرکزی ووهان را روز جمعه اعلام کرد تا به این ترتیب تعداد پزشکان قربانی کووید-۱۹ در این بیمارستان به عدد شش برسد. ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان در مرکز چین ظاهر و خیلی زود به تمام نقاط جهان رسید. امروز دست‌کم ۱۹۶ کشور به این ویروس آلوده شده‌اند. دکتر ونلیانگ که افشاگر اصلی پیدا شدن کرونا در چین بود، هفتم فوریه ۲۰۲۰ از دنیا رفت.

چین اواسط ماه فوریه دوران اوج کرونا را پشت سر گذاشت و تعداد مبتلایان کووید-۱۹ در آن در یکی دو ماه اخیر به شدت افت کرده است. در چند هفته گذشته هم موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور به صفر رسیده بود. در چین با ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت فقط ۴۶۳۴ نفر از کرونا مردند که بسیار کمتر از بسیاری از کشورها با جمعیت به مراتب کمتر است.

بیمارستان مرکزی ووهان هنوز خبر مرگ دکتر هو را به شکل رسمی اعلام نکرده است. پیش‌تر گفته می‌شد ۶۸ نفر از پزشکان و پرستاران و کارکنان این بیمارستان به کرونا مبتلا شده‌اند. هو همان پزشکی است که تصاویر تیره شدن پوست بدنش به دلیل نارسایی کبدی به شکل گسترده منتشر شد. همکار او دکتر یی فان هم همین مشکل را داشت که پس از بهبودی از بیمارستان به خانه رفت.