کد خبر: ۲۹۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۱

احمد خاتمی: مذاکره برخلاف خط امام و رهبری است

امام‌جمعه موقت تهران، سخن گفتن از مذاکره را بر خلاف خط امام و رهبری دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد خاتمی شامگاه سه‌شنبه در آیین بزرگداشت رحلت امام و سالگرد قیام ۱۵ خرداد در مدرسه فیضیه در قم، با انتقاد از وضعیت نامطلوب عدالت و برابری در عرصه‌های مختلف در کشور گفت: از مجلس یازدهم توقع داریم ریل قوانین عدالت آمیز را تصویب و آن را تا رسیدن به نقطه مطلوب دنبال کنند.

وی افزود: روح انقلاب اسلامی عدالت است و مقام معظم رهبری همچنان با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب از میزان تحقق این مساله گله‌مند است.

 وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم یادآور شد: خط استکبارستیزی خط تمام انبیای الهی است و از اصول مهم انقلاب است و در سالهای قبل نیز کاملا مشخص‌شده که آمریکا تنها زبانی که می‌فهمد زبان مقاومت و ایستادگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دروغ رسم " ترامپ" رییس جمهوری آمریکا است در حادثه موشک‌باران پایگاه عین الاسد ده‌ها سرباز آمریکایی به هلاکت رسیدند درحالی‌که آن‌ها همچنان از ارائه آمار نهایی تلفات این پایگاه خودداری می‌کنند.

وی گفت: با وجود تحریم‌های ایران و ونزوئلا از جانب آمریکا و تهدیدات وزیر خارجه این کشور، ۵ نفتکش ایرانی به آب‌های این کشور رسیده و بار خود را تخلیه می‌کنند، این همان منطق مقاومت در برابر منطق مذاکره عده‌ای از مسئولان است.

وی اضافه کرد: از افرادی که دم از مذاکره می‌زنند می‌پرسیم آیا با وجود سازش‌ها و مذاکرات شما در سالهای اخیر ذره‌ای از شیطنت‌های آمریکا کاسته شده است.

 امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: کسی که دم از مذاکره بزند ضد خط امام و رهبری قرار دارد و برخلاف جریان اصیل انقلاب حرکت می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: علمای اسلامی وارث انبیای الهی در عرصه ویژگی‌ها، تبیین احکام، شجاعت و سایر خصوصیات پیامبران هستند که امام راحل تمام ویژگی‌های آن‌ها را در خود جمع کرده بود.

وی یادآور شد: صدور فتوای قتل" سلمان رشدی" بعد از توهین به مقدسات اسلامی از ویژگی‌های مهم شجاعت امام بود که تحلیلگران بزرگ جهان را غافلگیر کرد، امام خمینی(ره) قبل از انقلاب اسلامی نیز همواره باصلابت و شجاعت در برابر اقدامات رژیم پهلوی ایستاده بود.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل سال ۴۲ در اوج غفلت و خفقان با سردادن فریاد انبیا الهی پایه‌های حکومت پهلوی را لرزاندند و روشنگری‌های وی سرانجام در ماه‌های پایانی سال ۵۷ شمسی به بار نشست.

وی گفت: تمام مردم ایران به‌ویژه جامعه روحانیت مدیون امام راحل است و با شکل‌گیری انقلاب اسلامی روحانیت عرصه وسیعی برای خدمت پیدا کرد.

خاتمی در پایان ابراز داشت: این تجمع افتتاح مجدد و راه‌اندازی فعالیت‌های مدرسه فیضیه بعد از گذشت بالغ‌ بر ۱۱۰ روز است و نفس برپایی این تجمع در شرایط کنونی ضرورت داشت.

این مراسم با حضور بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مسئولان حوزوی برگزار شد و آیین عزاداری در بخش پایانی این آیین ترتیب یافت.