کد خبر: ۲۹۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۶

درخواست جرج کلونی از مردم آمریکا پس از قتل جورج فلوید

جورج کلونی در واکنش به قتل یک شهروند سیاه‌پوست به دست افسران سفیدپوست پلیس آمریکا، خواستار اقدام فوری علیه همه‌گیری نژادپرستی در این کشور شد.

به گزارش گاردین، این هنرپیشه، کارگردان، تهیه‌کننده و فعال آمریکایی با انتشار مقاله‌ای در دیلی بیست با اشاره به ماجرای قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی خواستار ایجاد تغییرات سازمان‌یافته در اجرای قانون، عدالت کیفری و رهبری سیاسی در آمریکا شد و بر ضرورت اقدام فوری در مبارزه با همه‌گیری نژادپرستی در این کشور تاکید کرد.  

این ستاره هالیوودی که دو جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلوب را در کارنامه هنری خود دارد، در بخشی از این یادداشت می‌نویسد: «تردیدی وجود ندارد که جورج فلوید به قتل رسید، دیدیم که چگونه آخرین نفس‌هایش را در دستان چهار افسر پلیس کشید.»

کلونی در ادامه واکنش جسورانه میلیون‌ها نفری که از سراسر جهان در اعتراضات به این اتفاق شرکت می‌کنند، را ستود.

وی افزود: «بیماری همه‌گیر در کشور ما این (نژادپرستی) است و با گذشت ۴۰۰ سال هنوز واکسنی برای آن کشف نکرده‌ایم.»

این بازیگر ۵۹ ساله در پایان یادداشت خود از مردم خواست تا در انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور، ترامپ را از کاخ سفید بیرون کنند.

جرج فلوید اوایل هفته جاری در اثر بدرفتاری یکی از ماموران سفیدپوست اداره پلیس مینیاپولیس به هنگام بازداشت، جان خود را از دست داد. مرگ این شهروند سیاه‌پوست با موجی گسترده از اعتراضات علیه رفتار بی‌رحمانه پلیس آمریکا با شهروندان آفریقایی-آمریکایی همراه شد.