کد خبر: ۲۹۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۵

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان/ ترکیه از ایران پیشی گرفت؛ افغانستان رکورد زد/ افزایش ابتلا در ایران

تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۸۴ هزار نفر ثبت شد.
 سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۳۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به۸۰۱۲ نفر رسید.کیانوش جهانپور گفت: از ۱۳ تا ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و ۲۶۴۱ مورد از افراد معادل ۸۴ درصد از موارد جدید در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.وی با بیان این‌که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر رسید، افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۰۱۲ نفر رسید.جهانپور ادامه داد: تاکنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران ۲۵۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: تاکنون ۹۹۷ هزار و ۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی با بیان این‌که وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، اظهار کرد: استان‌های هرمزگان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

شمار قربانیان کرونا در بریتانیا از ۵۰ هزار نفر گذشت
به گزارش یورونیوز، شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در بریتانیا از ۵۰ هزار نفر فراتر رفت. به این ترتیب بریتانیا هم‌اکنون بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ را در اروپا دارد. با احتساب آخرین آمارها از اسکاتلند تاکنون ۵۰ هزار و ۵۹ بیمار مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در سراسر بریتانیا جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در افغانستان؛ رکورد قربانیان روزانه شکسته شد
وزارت صحت عامه افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته ۲۴ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده‌اند. این رقم بیشترین موارد مرگ‌ومیر روزانه در افغانستان از زمان آغاز همه‌گیری ویروس جدید کرونا محسوب می‌شود.بنا به اعلام مقامات افغانستان شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور به ۲۹۴ نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد افرادی که نتیجه تست کرونای آنها در این کشور مثبت بوده ۱۷ هزار و ۲۶۷ نفر اعلام شده است.

 آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه | ۲۴ نفر دیگر جان باختند
وزیر بهداشت ترکیه گفت که ۸۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از روسیاالیوم نوشت: «فخرالدین قوجه» وزیر بهداشت ترکیه از ثبت ۸۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. وی همچنین از ثبت ۲۴ مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.تاکنون ۱۶۶۴۲۲ نفر در ترکیه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۴۶۰۹ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که تاکنون ۱۳۰ هزار و ۸۵۲ نفر از مبتلایان به کرونا در ترکیه بهبود یافته‌اند.پیش از این مقامات ترکیه اعلام کرده بودند که این کشور مرحله اول مقابله با کرونا را پشت سر گذاشته است.