کد خبر: ۲۹۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۸۵

محسن هاشمی راز آتش‌سوزی‌های سریالی پایتخت را فاش کرد

رئیس شورای شهر تهران دلیل آتش‌سوزی‌های سریالی پایتخت را اعلام کرد.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر درباره راه‌اندازی بوستان ارتش در پایتخت،‌ اظهار داشت: از شهردار تهران و ارتش برای در دسترس قرار گرفتن پادگان ۰۶ به شهروندان جهت استفاده به عنوان بوستان تشکر می‌کنم و اعضای شورای شهر هم در کنار شهرداری در این راستا اقدامات مؤثری انجام داده‌اند. 

وی به انجام برنامه‌های اولویت محور تحقق پذیر اشاره کرد و گفت: باید این برنامه‌ها مطابق با برنامه سوم توسعه پیش رود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تا رسیدن به ماه مهر حدود ۴ ماه فاصله داریم، گفت:‌این مدت زمان مناسبی است که ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یابد. چرا که در غیر این صورت همزمان با بازگشایی مدارس و وجود کرونا با ازدحام زیاد جمعیت و شدت این بیماری مواجه خواهیم بود.

هاشمی تاکید کرد: ۴ ماه فرصت است که ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یابد و شهرداری باید در این زمینه فعال‌تر برخورد کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال باقی مانده به نظر می‌رسد که فرصت و منابع برای اجرای همه طرح‌ها وجود نداشته باشد ولی اگر شهرداری بتواند در چند حوزه کلیدی موفق عمل کند، می‌تواند به نوعی نماد دستاوردهای این دوره از منظر افکار عمومی تلقی شود. 

رئیس شورای شهر تهران گفت: در حوزه نخست توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق تامین اتوبوس و واگن مترو است و اولویت دیگر فعالیت مجدد در ساخت مترو بوده که با توجه به رکودی سه ساله در ساخت مسیرهای جدید عملیات احداث خطوط ۸و۱۱ باید به سرعت آغاز شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حوزه پسماند و محیط زیست لازم است اجرای طرح جامع پسماند آغاز شود و ساماندهی در شرایط غیر بهداشتی جمع‌آوری و دفن زباله همچنین معضل فعالیت مافیای زباله و کودکان کار، صورت گیرد.

وی همچنین در واکنش به آتش سوزی‌های سریالی بوستان های پایتخت گفت: آتش سوزی‌ها دلیل مشخصی دارد و آن میزان بارش‌های امسال بود که موجب رشد علف‌ها و گیاهان خود رو شد و در ادامه با گرم شدن هوا و خشک شدن علف.ها ما شاهد این هستیم که با کوچک‌ترین جرقه ای باعث ایجاد آتش سوزی در فضای سبز می‌شود.

منبع:خبرآنلاین