کد خبر: ۲۹۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۳۱۰

جزئیات رقم پرداخت بیمه بیکاری اعلام شد

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مبلغ بیمه بیکاری بر مبنای ۵۵ درصد حداقل دستمزد همان سال محاسبه و پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مبلغ بیمه بیکاری بر مبنای ۵۵ درصد حداقل دستمزد همان سال محاسبه و پرداخت می‌شود.

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات رقم بیمه بیکاری ایام کرونا، اظهار کرد: مبلغ بیمه بیکاری با توجه به بودجه محدودی که در این خصوص تخصیص پیدا کرده محاسبه شده است و به دلیل اینکه متقاضیان زیاد هستند و بودجه مشخص شده محدود است، باید مدیریتی بین بودجه و این تعداد متقاضی صورت گیرد.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بازه زمانی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری از ۱۰ اسفند تا پایان اردیبهشت ماه مشخص شده است و بر مبنای ۵۵ درصد حداقل دستمزد همان سال محاسبه و پرداخت می‌شود.

شکوری ادامه داد: اما پرداخت مقرری بیمه بیکاری برای اسفند ماه ۲۰ روزه محاسبه می‌شود و حداقل دستمزد در اسفند ۹۸ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که ۵۵ درصد این رقم حدودا ۸۰۰ هزار تومان است و به دلیل اینکه تنها ۲۰ روز از اسفند را مجاز به پرداخت هستیم، پس حدود ۵۵۰ هزار تومان مقرری بیمه بیکاری در اسفند ۹۸ مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه این رقم برای افرادی که متأهل و متکفل هستند کمی متفاوت است، افزود: به ازای هر فرد تحت تکفل مانند همسر و فرزندان، ۵ درصد حداقل به دستمزد سال ۹۸ افزوده می‌شود که این رقم ۷۵ هزار تومان می‌شود و این ۷۵ هزار تومان به دلیل اینکه ۲۰ روزه محاسبه می‌شود تغییر کرده و نفری ۵۰ هزار تومان به ازای هر فرد تحت تکفل واریز می‌شود، اما تا ۴ فرد تحت تکفل این امکان وجود دارد. یعنی فردی که مشمول دریافت بیمه بیکاری است و تا ۴ فرد از خانواده اش را تحت تکفل دارد ۲۰۰ هزار تومان مازاد آن ۵۵۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برای ماه فروردین و اردیبهشت ۳۰ روزه محاسبه می‌شود، گفت: حداقل دستمزد که در سال ۹۹ تا این لحظه به ما ابلاغ شده یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است و ۵۵ درصد این رقم را باید برای بیمه بیکاری پرداخت کنیم، همچنین هنوز مصوبه افزایش ۲۶ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۹ به صورت رسمی ابلاغ نشده که بر این اساس محاسبه کنیم، ۵ درصد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود ۹۰ هزار تومان که به ازای هر فردی که تحت تکفل دارند این رقم افزوده می‌شود.

شکوری خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد حداقل دستمزد سال ۹۹ حدود ۹۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان می‌شود، یعنی مجرد‌ها حدود یک میلیون تومان بیمه بیکاری برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت دریافت می‌کنند و متأهل‌هایی که تا ۴ فرد را تحت تکفل خود دارند یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.