کد خبر: ۲۹۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۸۶۳

وضعیت بحرانی کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۲۱۷ بیمار جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۳۱ بیمار مشکوک به کرونا در کردستان بستری هستند و بیشترین شمار مبتلایان مربوط به سنندج است.
به گزارش مهر, دکتر فرزین رضاعی ظهر امروز پنجشنبه با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: در حال حاضر در بیمارستان توحید سنندج ۲۱۰ نفر، بعثت سنندج ۶۴ نفر، کوثر سنندج ۱۰۷ نفر، امام خمینی (ره) سقز ۲۲ نفر، بوعلی مریوان ۳۲ نفر و فجر مریوان ۲۴ نفر بستری هستند.

وی افزود: همچنین در بیمارستان شهید بهشتی قروه ۱۸ نفر، امام حسین بیجار ۱۴ نفر، بیمارستان سینای کامیاران پنج نفر، امام خمینی (ره) دیواندره ۱۲ نفر، شهید چمران سروآباد ۲ نفر و رازی بانه ۲۱ نفر بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: اکنون ۸۳ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی. سی.یو) بستری هستند.

رضاعی آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون را ۲۲۸ نفر عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد ۵۰ نفر در سقز، ۷۱ نفر در سنندج، ۲۱ نفر در قروه، ۲۱ نفر در بانه، ۱۵ نفر در مریوان، ۱۴ نفر در بیجار، ۲۱ نفر در کامیاران, ۱۰ نفر در دیواندره و پنج نفر در دهگلان جان باخته‌اند که همه موارد به‌صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

وی خطاب به شهروندان بیان کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در تجمعات، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک را رعایت کنید در غیر این‌صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.