کد خبر: ۲۹۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۷

خودروهای جدید وارد بازار می‌شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برای اینکه بتوان بازار خودرو را کنترل کرد باید سطح عرضه خودرو در بازار را افزایش داد، این مهم زمانی به دست می‌آید که محصولات جدید و با کیفیت روانه بازار مصرف شود.
به نقل از سایپانیوز، حسین سلاح‌ورزی در بازدید از مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا گفت: شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، کاهش درآمدهای نفتی  و سایر موارد باعث شد که در سال های اخیر کاهش ارزش پول ملی کشورمان رخ دهد و به همین دلیل مردم با تورم و گرانی کالاها مواجه شدند، از این رو افراد زیادی برای حفظ ارزش پول خود سراغ بازار خودرو رفتند و همین امر سبب شد عرضه و تقاضای خودرو دچار مشکل شده و در پی آن قیمت ها سیر صعودی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چهره مخدوش شده صنعت خودرو را چگونه می توان در بین مردم تغییر داد، گفت: سیاست‌گذاری‌های نادرست، وعده های تحقق نیافته، عدم ایفای تعهدات و موارد دیگر باعث شد که تصویر درستی از صنعت خودرو در بین مردم شکل نگیرد و حتی خیلی از مشکلات و چالش ها تبدیل به شوخی و جوک شود.

سلاح ورزی ادامه داد: به نظر می رسد با اطلاع رسانی فعالیت های خودروسازان می توان به مردم اطمینان داد که صنعت خودرو در حال پوست اندازی است.

وی درباره استفاده از ظرفیت مجموعه های دانش بنیان برای توسعه صنعت خودرو، اظهار داشت: ضرورت دارد که همه بنگاه‌های صنعتی و تولیدی از توان شرکت‌های دانش بنیان‌ و نخبگان استفاده کنند تا در شرایط تحریمی بهتر بتوان از معضلات عبور کرد و به سمت بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو رفت، همانطور که گروه سایپا برای متنوع سازی و افزایش کیفیت محصولات خود، همکاری با مجموعه های دانش بنیان و استارتاپ ها را آغاز کرده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: سایپا در زمینه طراحی و آماده سازی محصولات جدید با کیفیت، گام‌های خوبی برداشته است به گونه ای که در آینده ای نزدیک مردم شاهد ورود خودروهای جدید به سطح بازار خواهند بود.

وی تصریح کرد: با ورود محصولات جدید، سبد عرضه خودرو در کشور متنوع خواهد شد، اما برای اینکه چنین امری مستمر باشد و با سرعت فیس لیفت‌های جدید خودرویی وارد بازار شود می توان به دانش بنیان ها و جامعه دانشگاهی کشور تکیه کرد.