کد خبر: ۲۹۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۹

دی‌کاپریو برای نجات گوریل‌های دست‌ به کار شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: لئوناردو دی‎‌کاپریو و بری جنکینز، برای تهیه فیلمی سینمایی با نتفلیکس همکاری می‌کنند.
لئوناردو دی‌کاپریو و بری جنکینز با نتفلیکس در ساخت نسخه سینمایی مستند «ویرونگا» همکاری خواهند کرد.

این مستند درباره تلاش برای نجات گوریل‌های کوهی در معرض انقراض کنگو ساخته شده است.

لئوناردو دی‌کاپریو به همراه جنیفر دیویسون و چند تن دیگر، تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد. اورلاندو فون آینزیدل که مستند «ویرونگا» را در سال ۲۰۱۴ کارگردانی کرده بود، هم به عنوان تهیه کننده اجرایی این پروژه فعالیت خواهد کرد. جنکینز هم که به طور مشترک با تارل آلوین برای فیلم سینمایی «مهتاب» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد، نویسنده این اثر خواهد بود.

دی‌کاپریو برای فیلم سینمایی «از گور برخاسته» جایزه اسکار دریافت کرد. علاوه بر کارنامه پربار او در زمینه بازیگری، او تهیه کننده فیلم‌های «رابین هود» و «ریچارد جول» و یک مستند در مورد شکار دلفین‌ها بوده است. جنکینز هم برای فیلم سینمایی «مهتاب» نامزد بهترین کارگردانی و برای فیلم «اگر خیابان بیل می‌توانست صحبت کند» نامزد بهترین فیلمنامه اقتباسی در اسکار شده است.

مستند «ویرونگا» بر مبارزاتی که برای محافظت از آخرین گوریل‌های کوهی در پارک ملی ویرونگا واقع در جمهوری دموکراتیک کنگو صورت گرفت، متمرکز است. این فیلم داستان جنگل بان‌هایی را روایت می‌کند که قصد محافظت از ارزشمندترین پارک ملی آفریقا را دارند. نتفلیکس در سال ۲۰۱۴ حقوق ساخت این مستند را دریافت کرد.