کد خبر: ۲۹۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۰۱

با تخم شربتی به مبارزه با علائم کرونا بروید

تخم شربتی در اوایل بهار در کوهستان‌ها و بیابان‌ها می‌روید. تخم این گیاه سیاه است و وقتی‌که در آب ریخته شود بلافاصله حالتی خمیری و لعاب‌دار در آب ایجاد می‌کند که بسیار لغزنده است و رنگش متمایل به رنگ خاکستری می‌شود.
طبع تخم شربتی گرم و خشک بوده و آهن بالایی دارد، از خواص تخم شربتی می‌توان به پاکسازی شریان‌ها اشاره کرد.

کاهش وزن با تخم شربتی
تخم‌ شربتی، سرشار از فیبر است، بنابراین شما را به‌مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند و از هوس‌های غذایی جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید برای کنترل اشتها از آن به‌عنوان یک میان‌وعده قبل از غذای اصلی استفاده کنید. برای این منظور کافی است آن را به یک کاسه‌ ماست اضافه کنید یا مقداری از آن را روی سالاد میوه بپاشید.

درمان دردهای معده و گوارش با تخم شربتی
تخم شربتی برای درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوءهاضمه و بی نظمی کارکرد روده استفاده می‌شود. در کشور چین، از تخم شربتی برای درمان عفونت، درد معده، گزیدگی مار و حشرات و پایین آوردن دمای بدن استفاده می‌شود.تخم شربتی فیبر غذایی فوق العاده‌ای دارد و به همین دلیل، برای گوارش و درمان بافت‌های گوارشی عالی است.

تنظیم فشار خون با تخم شربتی
معمولاً بعد از خوردن غذا به‌ویژه غذاهای پر نشاسته، فشارخون بالا می‌رود و اگر تخم شربتی همراه غذا خورده شود مواد نشاسته‌ای به تدریج، شکر موجود در خود را آزاد می‌کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت.

آرامش اعصاب با تخم شربتی
برای تقویت اعصاب روزانه یک یا دو بار تخم شربتی را با عرق بادرنجبویه مخلوط کنید و آن را با عسل شیرین کنید و بنوشید. تخم شربتی خلق و خوی فرد را خوب می‌کند، خستگی مفرط ذهنی، تنش‌های عصبی، افسردگی، میگرن و مالیخولیا را برطرف می‌کند.

بهبود بیماری‌های تنفسی با تخم شربتی
مخلوطی از تخم شربتی با زنجبیل و عسل در درمان آسم،سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و برونشیت موثر است.از روغنی که با خرد کردن تخم‌های شربت به دست می‌آید، برای درمان عفونت‌هایی مانند زخم، بریدگی، عفونت مثانه، عفونت پوست و … استفاده می‌شود.

پایین آوردن تب با تخم شربتی
در طب سنتی ترکیب تخم شربتی با تخم ریحان، تخم شاهی، قدومه شیرازی و اسفرزه برای پایین آوردن حرارت بدن تجویز می شود

مصرف تخم شربتی در بارداری و شیردهی
گفته می‌شود در دوران بارداری مصرف روزانه ۱۰گرم تخم شربتی برای تقویت قلب و صحت مزاج وخوشرنگی و زیبایی طفل بسیار مفید است. مصرف تخم شربتی در دوره شیردهی، باعث افزایش شیر مادر میشود ولی در مصرف آن زیاده روی نشود.

مضرات تخم شربتی
اشخاص مبتلا به کرم معده نباید از تخم شربتی استفاده کنند.زیاده روی در مصرف تخم شربتی موجب ایجاد سرگیجه و همچنین بروز اختلال در حس بینایی می شود.

منبع:بهداشت نیوز