کد خبر: ۲۹۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۳۶

یک ایرانی رئیس انجمن ریاضی کانادا شد

دکتر جواد مشرقی عضو هیات علمی وابسته دانشگاه کاشان رئیس انجمن ریاضی کانادا شد.
به نقل از سایت انجمن ریاضی کانادا، انجمن ریاضی کانادا(CMS) از خدمات "مارک لوئیس" رئیس سابق این انجمن تقدیر کرد و به دکتر "جواد مشرقی" به عنوان رئیس جدید این انجمن خوش آمد گفت.

بر این اساس، انجمن ریاضی کانادا خاتمه ریاست "مارک لوئیس" را به عنوان رئیس این انجمن اعلام کرد و "جواد مشرقی" را به عنوان رئیس جدید معرفی کرد.

"جواد مشرقی" استاد ۵۱ ساله ریاضیات و دانش آموخته دانشگاه تهران است که هم اکنون در دانشگاه "لاوال" استاد ریاضیات است و به دلیل مهارت و تعالی در تدریس، تاکنون پنج بار به عنوان استاد برتر انتخاب شده است.

وی عضو هیات علمی دانشگاه "لاوال" و نویسنده بیش از 100 مقاله و 11 کتاب است.

وی در سال ۲۰۰۴ به دلیل مقاله استثنایی خود در مجله ریاضیات کانادا موفق به کسب جایزه "رابینسون"(Robinson) انجمن ریاضی کانادا شد.

دکتر "جواد مشرقی" تاکنون مقالات متعددی را درمورد موضوعات متنوعی همچون نظریه اپراتور، تئوری عملکرد، تحلیل پیچیده، نظریه ماتریس، آنالیز عملکردی، نظریه بالقوه، بهینه سازی، زیست شناسی ریاضی و مهندسی برق و متالورژی منتشر کرده است.

وی در سال ۲۰۱۶ استاد شورای ریاضی محض در گروه علوم طبیعی و تحقیقات مهندسی(NSERC) و در سال ۲۰۱۹ نیز عضو انجمن علوم طبیعی(NSF) کانادا بود.

دکتر جواد مشرقی زاده متولد ۱۳۴۷ کاشان، پس از اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان امام در سال ۱۳۶۴ در رشته الکترونیک دانشکده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شد. پس از آن در سال ۱۳۷۱ در مقطع کارشناسی‌ارشد وارد دانشکده علوم دانشگاه تهران شده و سپس در سال ۱۳۷۵ برای ادامه تحصیل به کانادا رفت. وی در سال ۲۰۰۴ در جایگاه استاد و پژوهشگر دانشگاه «لاوال» کانادا موفق به کسب جایزه رابینسون انجمن ریاضی کانادا شده بود.

سید علی رضا اشرفی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان قبلا هم به عنوان نایب رییس انجمن ریاضی وشیمی انتخاب شده بود.