کد خبر: ۲۹۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۱

شورای شهر «مینیاپولیس» اداره پلیس شهر را منحل کرد

شورای شهر «مینیاپولیس» به اتفاق آرا به تغییر منشور شهر رای داد تا از آن طریق بتوان اداره پلیس این شهر را منحل کرد. اعضای شورا ۱۲ به صفر به نفع برچیدن اداره پلیس مینیاپولیس رای دادند.
به گزارش روزنامه «نیوزیلند هرالد»، این اقدام غیرعادی در واکنش به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست این شهر در ماه گذشته که اعتراضات سراسری در آمریکا و کشورهای دیگر علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در پی داشت، انجام شده است.

این اعتراضات از شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آغاز شد و به سرعت به شهرها و ایالت‌های دیگر بسط پیدا کرد و همچنان در چهارمین هفته در تعدادی از شهرهای آمریکا برگزار می‌شود.

اعضای شورای شهر پیشنهاد کردند به جای اداره پلیس، اداره امنیت اجتماع و پیشگیری از خشونت تشکیل شود. شورای شهر مینیاپولیس تاکید کرده این طرح کوتاه‌مدت نیست و آن‌ها در آغاز روندی یک ساله برای دریافت توصیه‌ها به منظور جایگزین کردن پلیس قرار دارند.

تصمیم درباره تغییر منشور اکنون باید برای بررسی رسمی در اختیار کمیته سیاست‌ و بعد کمیسیون منشور شهر قرار بگیرد. بعد شهروندان باید به تغییر منشور رای بدهند. پس از آن روند طولانی بررسی جامعه آغاز می‌شود تا مشخص شود اداره جدید چگونه باید عمل کند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود و رای‌گیری قبل از نوامبر انجام شود، اداره پلیس جدید اول مه ۲۰۲۱ آغاز به کار خواهد کرد.

منبع: فارس