کد خبر: ۲۹۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۷

عضو مجمع روحانیون: در موضوع ساختمان نهاد ریاست جمهوری به اهالی منطقه جماران ظلم شد

ایرنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید حسن امام جمارانی گفت: موضوع پیش آمده در مورد ساختمان نهاد ریاست جمهوری نیز مانند اهالی مظلوم جماران، ظلمی در حق این نهاد بود؛ چرا نباید اجازه بیش از دو طبقه داده شود؟ آنها نیز به عنوان شهروندی همانند اهالی جماران باید بتوانند به اندازه دیگر مردم اجازه ساخت وساز داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن امام جمارانی، امام جماعت مسجد جامع جماران پنج‌شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجدجامع جماران و با حضور اهالی این محل، با اشاره به اینکه «این طرح دو مظلوم واقعی داشت؛ یکی امام عزیز قدس سره و دیگری اهالی مظلوم جماران» یادآور شد: «امام برای حقوق مردم احترام خاصی  قائل بودند؛ چه فقیر و چه غنی. با اینکه همه مردم فدایی ایشان بودند، استفاده حفاظتی از باغ خسروشاهی را منوط به بستن اجاره نامه با مرحوم خسروشاهی کرده بودند و تنها به این شرط حاضر به در اختیار گرفتن آن باغ شدند. آیا امام راحل قدرت نداشتند آن باغ را تصرف کنند؟ آیا ایشان نمی توانستند این باغ را با ثمن بخس بخرند. هر دوی اینها امکان داشت اما امام برای حقوق مردم ارزش قائل بودند.



امام جمارانی با بیان خاطره دیگری از امام رضوان الله تعالی علیه هنگام بمباران موشکی صدام و امتناع ایشان از حضور در پناهگاه، یادآور شد: امام ارزش خود و آن سپاهی که سر کوچه برای حفاظت ایشان ایستاده بودند را نیز یکی می‌دانستند. ایشان در زمان حضورشان اجازه خرید یک متر از اراضی جماران را ندادند و همه اطرافیان را از این امر برحذر داشتند. بعد از گذشت یک دهه از رحلت امام رحمت الله علیه مردم منتظر برکات حضور آن امام عزیز بودند که ناگهان به صورتی مخفیانه طرحی ظالمانه و بدون در نظر گرفتن حقوق مردم از طرف شورای عالی معماری بر اهالی جماران تحمیل شد. روح امام عزیز و مردم جماران از این موضوع آزرده است.

عضو مجمع روحانیون مبارز توضیح داد: با توجه به اینکه از قسمت شرق خانه حضرت امام (ره)، باغ مرحوم خسروشاهی که با همت شهردار تهران به متراژ ۱۴۰۰۰ متر مربع خریداری و نیمی از آن ملحق به بیت امام شد و باغ بزرگ سزاوار از سمت غرب که آن هم در اختیار آنهاست، خانه و حسینیه امام را احاطه و از سمت شمال هم زمین دیگری در حدود ۴۰۰۰ متر و از ضلع جنوب نیز منزل مرحوم آیت الله هاشمی که الان موزه ایشان است و در جنب آن کوچه بیت امام و بیمارستان بقیه الله واقع شده و خانه امام را محصور کرده است که می توان همه این اراضی را در محدوده حفظ اثر تاریخی و میراث فرهنگی مربوط به امام قرار داد. آیا اینها برای حفظ آثار و ابنیه مربوط به امام کافی نیست که منازل دیگر مردم را در طرح بگذاریم و قیمت این منازل را به یک سوم تقلیل دهیم؟ گناه این مردم چیست؟ میزبانی امام راحل، آن هم با روی گشاده. آیا واقعاً روح امام عزیز از این موضوع آزرده نیست؟

امام جمارانی تصریح کرد: بنده به نمایندگی اهالی جماران از طرف این مردم ستمدیده اولاً از بیت شریف حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و بعد از مسؤولان مربوطه می خواهم سریعاً نسبت به برداشتن این طرح از جماران اقدام تا جلوی دو ظلم بزرگ گرفته شود: یکی ظلم به امام و دیگری ظلم به مردم. اگر هم می‌خواهند خانه های مردم را بخرند، بعد از برداشتن طرح و به قیمت واقعی روز این امر ممکن است. 


وی گفت: موضوع پیش آمده در مورد ساختمان نهاد ریاست جمهوری نیز مانند اهالی مظلوم جماران، ظلمی در حق این نهاد بود. چرا نباید اجازه بیش از دو طبقه داده شود؟ آنها هم به عنوان شهروندی همانند اهالی جماران باید بتوانند به اندازه دیگر مردم اجازه ساخت وساز داشته باشند.

پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن امام جمارانی، اهالی جماران بشدت نسبت به این طرح معترض و خواستار لغو سریع آن شدند.