کد خبر: ۲۹۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۱۸

جزئیات افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان/ حقوق‌ها در چارچوب همسان‌سازی چقدر زیاد شدند؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه هدف اصلی ما افزایش حقوق بازنشستگان و تحقق همسان‌سازی است، گفت: برای رسیدن به این اصل نیازمند مدلی هستیم که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شود و دیگر نیازی به اختصاص اعتبارات جداگانه نباشد.
به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری در نشستی با حضور اعضای مجمع عالی کانون‌های بازنشستگان کشوری، با تأکید بر اینکه درهم ریختن امتیازهای شغلی بازنشستگان کار درستی نبوده و باعث تبعیض و نارضایتی شده است، گفت: باید امتیازها حفظ و برای افزایش حقوق‌ها روی ضریب ریالی کار می‌شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها و تلاش‌های دولت برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان افزود: امسال شیب این افزایش کمی بیشتر شد و حقوق‌ها در چارچوب همسان سازی بین ۲۲ تا ۵۴ درصد افزایش یافت و کوشش می‌شود که برای سال آینده باز هم افزایش بیشتری اعمال شود.

افتخاری با بیان اینکه با علم و آگاهی از مشکلات موجود، این مسئولیت را بر عهده گرفته‌ام و اعتقاد ندارم که نمی‌شود کاری کرد، افزود: طی کردن این مسیر نیازمند یک کار جمعی است؛ تا از این مسیر بتوانیم اهداف مشترکمان را عملی کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه بیمه تکمیلی درمان رخ داده است، گفت: برای افزایش تعهدات پوشش بیمه تکمیلی درمان با شرکت آتیه سازان حافظ وارد مذاکره شدیم و با افزودن الحاقیه‌ای به قرارداد جاری و از خردادماه امسال پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان را ارتقا و سقف تعهدات آن را افزایش دادیم و همچنین در حال اصلاح فرایند بیمه درمان هستیم.

افتخاری افزود: علاوه بر درنظر داشتن طرح هایی برای بیمه عمر، پیگیر هستیم تا شبکه‌ای از دندان‌پزشکان را با نظارت صندوق بازنشستگی و با کمک بیمه ملت ساماندهی کنیم تا بابت هر خدمتی که با تخفیف ارائه می‌کنند، ضمانتی نیز بدهند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در تعیین سقف تعهدات بیمه تکمیلی درمان، اگر بیشترین تعهدات به بخش درمان پایه اختصاص پیدا می‌کرد، بیشتر افراد از بیمه تکمیلی خود بابت اموری مانند پرداخت حق ویزیت پزشکان (که در مقابل هزینه‌های دیگر چندان زیاد نیست) استفاده می‌کردند و برای پرداخت هزینه‌های هنگفت درمان‌های تخصصی دچار مشکل می‌شدند، به همین دلیل و با توجه به محدودیت منابع، سعی می‌کنیم بودجه طوری تخصیص داده شود که بیشترین فایده را برای بازنشستگان داشته باشد.

افتخاری با اشاره به اینکه در سال ۹۵، حدود ۱۳۰ هزار نفر از بازنشستگان تعداد ۳۵۰۰ سهم بیمه ملت را به قیمت ۲۰۰ تومان خریدند، گفت: در حال حاضر ارزش این سهم به ۲۳۰۰ تومان رسیده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از راه اندازی صندوق ETF متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این صندوق سهام ارزنده ای دارد و به زودی وارد بازار خواهد شد و برای خرید سهام این صندوق برای بازنشستگان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.