کد خبر: ۲۹۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۳۲

راز جسدسوخته در بیابان های بندرعباس برملا شد

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش کاراگاهان پلیس آگاهی استان راز جسد سوخته در بیابان های بندرعباس با شناسایی و دستگیری قاتل برملا شد.
 سردار غلامرضا جعفری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر کشف جسد سوخته شده مردی مجهول الهویه در منطقه بیابانی در اطراف بندرعباس، بلافاصله کارآگاهان تشخیص هویت پلیس آگاهی جهت بررسی موضوع به محل کشف جسد واقع دریکی از روستاهایی اطراف شهرستان بندر عباس اعزام شدند.

وی افزود: در مراحل اولیه تحقیقات پلیس، شناسایی هویت مقتول به عنوان مهم‌ترین اولویت عملیاتی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه هیچ گونه گزارشی از فقدانی این فرد در سیستم‌های پلیس ثبت نشده بود، تمهیدات میدانی پلیس با ارسال مشخصات این فرد به پلیس در سراسر کشور آغاز شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: براساس سرنخ‌های موجود و نیز تحقیقات محلی، کارآگاهان به فردی که مستأجر مقتول بود، مظنون شده و وی را دستگیر کردند.

سردار جعفری تصریح کرد: متهم به قتل در ابتدا منکر حقایق شد اما در مقابل ادله و شواهد موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و اقرار کرد به علت اختلافات مالی با مقتول، وی را به قتل رسانده و پس از سوزاندن پیکرش در اطراف روستا، از محل متواری شده است.

سردار جعفری در پایان هدف پلیس از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و تصریح کرد: پلیس با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تأمین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرایم، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف محموله‌های ۸۱ میلیاردی قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۸۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال کالای قاچاق در اجرای طرح عملیاتی نصر در هرمزگان طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سردار جعفری گفت: با توجه به مطالبه به حق مردم در خصوص ایجاد امنیت پایدار در جامعه، طرح ضربتی عملیاتی نصر با مشارکت کلیه یگان‌های انتظامی سطح استان به مدت ۴۸ ساعت اجرا و ۳۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق شناسایی و توقیف شدند.

وی افزود: در مدت یاد شده با تلاش همه جانبه مأموران در مجموع ۴۷۳ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار ،۹۳ دستگاه لوازم خانگی ،۴ عدد قطعات خودرویی ،۳۲۷ متر پارچه، بیش از هزار قلم لوازم آرایشی ،۲۷ هزار و ۳۹۹ کیلو مواد خوراکی، ۵۸ هزار و ۴۰۰ لیتر فرآورده‌های نفتی و ۲۵ رأس دام قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در اجرای این طرح مجموعاً ۳۹۱ سارق، مالخر و مظنون به سرقت شناسایی و طی عملیات‌های جداگانه دستگیر و به ۶۵ فقره سرقت اعتراف کردند.

سردار جعفری افزود: در اجرای این طرح، ۴ فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش ۲ و نیم میلیارد ریال با دستگیری دو کلاهبردار حرفه‌ای، کشف ۲ فقره پرونده جعل به ارزش یک میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۲ جاعل و … از دیگر توفیقات این طرح است.

وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این طرح را ۸۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه ۴۲ متهم نیز دستگیر که به مراجع قضائی استان معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه طی این مدت ۷۲ فقره پرونده کشف کالای قاچاق تشکیل شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۲ پرونده بالای ۵۰۰ میلیون تومان و ۷۰ فقره پرونده زیر ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ۳۷ فقره پرونده در خصوص قاچاق تشکیل شده است، گفت: پلیس با اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با این پدیده شوم و قاچاقچیان به صورت قاطع، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌کند.

منبع:مهر